فعال آمریکایی حقوق بشر تاکید کرد جنگ داخلی سوریه فقط به نفع رژیم صهیونیستی، اروپا و آمریکاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ " رندی شورت" در گفتگو با این شبکه درباره بحران سوریه گفت گزارش دستگاههای اطلاعاتی و دیگر گزارشهای اطلاعاتی از سوریه نشان می دهد هم اکنون بدنه اصلی مخالفان را در سوریه گروههای تکفیری و سلفی تشکیل می دهند. افرادی مثل شاهزاده بندر عربستان سعودی از این گروههای وابسته به القاعده حمایت مالی می کنند. در واقع مخالفانی که اکنون با دولت سوریه می جنگند، هیچ ارتباطی با جنبشی که در ابتدا برای تغییرات دموکراتیک در سوریه بوجود آمده بود، ندارند. جنگ داخلی سوریه که گروههای ستیزه جو انجام می دهند در واقع همچون غده سرطانی و فرقه ای است که به جان سوریه و مردم این کشور افتاده است و فقط اسرائیل، اتحادیه اروپا و آمریکا و متحدان منطقه آنها بویژه عربستان سعودی سود می برند. همه می دانند این کشورها بویژه آمریکا فقط به دنبال منافع اسراتژیک و نفتی این کشور هستند و اصلا دلشان برای مردم سوریه نمی سوزد که میلیونها نفر از آنها آواره شده و بیش از یکصد هزار نفرشان کشته شده اند.

جنگ سوریه، جنگی داخلی است که پیامدهای ویرانگری برای این کشور دارد. نباید نیروهای فاسد خارجی در جنگ داخلی سوریه مداخله و آن را تشدید کنند زیرا برای آنها مردم سوریه یا حتی تغییرات دموکراتیک اصلا اهمیت ندارد.

این فعال آمریکایی درباره اتهامات به حزب الله در رابطه با سوریه گفت اینکه غربیها می گویند حزب الله گروهی تروریستی است، دروغی بیش نیست. حزب الله افتخاری برای لبنان است. آنها از کشورشان دفاع کرده اند و از احترام زیادی در میان مردم لبنان برخوردارند و آنها برای آزادی کشورشان از دست رژیم اشغالگری صهیونیستی می جنگند. در واقع هدف غرب از حمله به سوریه این است که حزب الله و ایران را هدف قرار دهد. آمارها نشان می دهد اکثریت مردم سوریه از دولت بشار اسد حمایت می کنند. آنها نمی خواهند آمریکا با حمله به کشورشان سرنوشت لیبی یا عراق را برایشان بوجود آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار