آیت اله العظمي نوری همدانی در دانشگاه شهركرد گفت: پيشرفت علوم و تمدن دنيا وام دار اسلام است.

آیت اله العظمي نوری همدانی، در جمع اساتيد دانشگاه هاي استان چهارمحال و بختياري در دانشگاه شهركرد  شناخت زمان و حوادث و علل آن را توصيه کرد.
آیت‌اله نوری همدانی، در ديدار  با اساتید دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری و فرهنگیان این استان كه در مسجد امام علي (ع) دانشگاه شهرکرد برگزار شد افزود: حوادثی که در جهان رخ می‌دهد اتفاقی نیست و انسان ملزم به شناخت زمان و رخدادهای آن است.
وی، با بررسي سه دوره زماني صدر اسلام آغاز شده، دوره سلطه غرب بر جهان و دوره بعد از پيروزي  انقلاب اسلامي ایران اظهار داشت: اسلام بنيانگذار علوم امروز است و پیامبر اسلام بر اساس فرامین قرآن جهاد کرد و تمدنی در دنیا به وجود آورد که اثرات و برکات آن مشهود است و غرب تمدنش را به اسلام مدیون است و امروز  اروپا و آمریکا نمک خوردند و نمکدان را شکستند، علم را از اسلام اقتباس کردند و اکنون در مقابلش جبهه گرفته‌اند.
مرجع بزرگ جهان اسلام تصریح کرد: امروز هر علم و پیشرفتی در غرب شکل میگیرد وام دار تمدن غنی اسلام است، اما  در اكثر منابع و كتب، اغلب مفاخر علوم به حساب غرب گذشته شده و اكنون غرب بعد از غم حاصل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی سعی دارد جوانان ایران را شست وشوی مغزی داده و به آنان تلقین ‌کند که عقب ماندگی كشور از اسلام است.

آیت‌اله نوری همدانی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباب اسلمي كردن علوم بالاخص علوم انساني گفت: لازم است علوم و کتب دانشگاهی در راستای احیای تمدن اسلامی تنظيم و منابعی همگام با علوم پر مغز و ارزشمند اسلامی و ایرانی تدوین شود. /س

برچسب ها: علوم ، تمدن ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.