سه روز پیش از سفر تیم ملی فوتبال ساحلی به سمت تاهیتی، سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت و گویی با مارکو انجام داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، ماركو اكتاويو سرمربي تيم ملي فوتبال ساحلي پيش از سفر تيم ملي فوتبال ساحلي به محل برگزاري جام جهاني پاسخگوي سوالات سايت رسمي فدراسيون فوتبال شد. تيم ملي ساحلي صبح امروز در سالن بدنسازي آكادمي ملي فوتبال تمرين سبكي انجام داد و پس از آن ماركو و چند تن از بازيكنان با سايت فدراسيون گفت و گو كردند. سرمربي برزيلي تيم ملي ساحلي ايران در اين مصاحبه اعلام كرد كه تيم بسيار خوبي در اختيار دارد و فدراسيون و دپارتمان ساحلي تا توانسته اند امكانات خوبي را در اختيار وي و بازيكنانش قرار داده اند.

اوضاع تيم در سه روز مانده به سفر به تاهيتي به چه شكل است؟

وضعيت بسيار خوبي داريم و همه چيز تحت كنترل است و برنامه ريزي تا ورود به تاهيتي انجام داده ايم كه درست پيش مي رود. تيم مصدومي ندارد و همه 12 بازيكن سرحال هستند و آماده مقابله با حريفان.

امروز صبح بدنسازي كرديد، آيا دليل خاصي داشت؟

بازيكنان ديشب كمي دير رسيدند و به خاطر اينكه بتوانند ريكاوري كنند، امروز تمرين سبكي با وزنه برايشان گذاشتم كه فقط عرقشان دربيايد. از بعدازظهر تمريناتمان را در زمين فوتبال ساحلي پيگيري خواهيم كرد و صبح و بعدازظهر تمرين مي كنيم. البته زمان بعدازظهر را بين ساعت 4 تا 6 تنظيم خواهيم كرد و تمرين مي كنيم چرا كه با زمان بازيها در تاهيتي هماهنگ باشد. در تاهيتي ما حول و حوش همين زمان بازي مي كنيم.

درباره تاهيتي چه اطلاعاتي داريد؟

ما همه چيز را تحقيق كرده ايم و بر اساس آن برنامه ريزي كرده ايم. من چند بار در جام جهاني فوتبال ساحلي مربيگري كرده ام. مربي تيم هاي برزيل، پرتغال و امارات و چين هم بوده ام. به خوبي شرايط مسابقات را مي دانم و اينكه چطور بايد تيمم را آماده مسابقات كنم. اتفاقا هواي تاهيتي دمايي بين 23 تا 28 درجه دارد و به نوعي شبيه هواي تهران اين روزهاست. البته معيارهاي ديگري مثل ارتفاع از سطح دريا و تطابق پذيري بدن بازيكنان با شرايط آب و هوايي هم مهم است.

از وضعيت بدني گفتيد، شما سفر طولاني به تاهيتي داريد. با اين مشكل چه خواهيد كرد؟

بله، ما بين 34 تا 37 ساعت در پرواز و ترانزيت هستيم. از تهران به دوبي، از دوبي به ملبورن و از ملبورن به تاهيتي. عوض كردن 3 پرواز كارما را خيلي سخت مي كند. اما به جز تاهيتي، ديگر تيم ها هم چنين شرايطي دارند و همه مطمئنا روز اول رسيدن به تاهيتي را در رختخوابهايشان خواهند بود. ما سه روز زودتر مي رسيم . يك روز استراحت كامل مي كنيم و از روز دوم تمرين را شروع مي كنيم. همه تيم ها به غير از تاهيتي چنين شرايطي دارند.

حتما مي دانيد كه در گروه مرگ قرار گرفته ايم...

بله، قهرمان ها همه در يك گروه هستند و طبيعتا گروه مرگ خواهد بود. اما ما مي خواهيم در گروه مرگ زندگي كنيم. ما براي گردش و تفريح به تاهيتي نمي رويم.

بازي كردن در مقابل برزيل، تيمي كه به هر جهت كشور شماست و روزي سرمربي آن بوده ايد، چه حسي به شما مي دهد؟

من حرفه اي فكر مي كنم. من سرمربي ايران هستم و براي موفقيت ايران تلاش مي كنم. بسياري از مربيان در فوتبال جهان بوده اند كه سرمربي يك تيم ملي بوده اند و تيم كشورشان را برده اند. البته بردن برزيل خيلي كار سختي است.آنها واقعا فوتبال ساحلي را خوب بازي مي كنند.

فيلم بازيهاي برزيل، سنگال و اوكراين را بدست آورده ايد؟

ما حدود شش ماه پيش در برزيل يك اردو داشتيم و با چند باشگاه مطرح اين كشور كه بازيكنان ملي پوش داشتند بازي كرديم.فدراسيون و دپارتمان ساحلي حمايت خوبي از تيم ملي ساحلي كرده و امكانات خوبي براي ما فراهم شده است. فيلمهاي برزيل را هم بدست آورده ايم. من خودم چون برزيلي هستم از اين بابت مشكلي وجود نداشت. با اوكراين هم در فينال تورنمنت بلاروس بازي كرديم و به خوبي از اين تيم شناخت داريم و آنها را برديم وقهرمان شديم. بدست آوردن فيلم بازيهاي سنگال كمي سخت بود كه البته از اينترنت دقايقي از بازي آنها را ديدم.

پس كار ما فقط در مقابل برزيل سخت است؟

نه اصلا منظور من اين نيست، كار ما در مقابل همه تيم ها سخت است اما در مقابل برزيل سخت تر است.

يك سوال درباره بازي ايران و برزيل، راه مقابله با برزيل چيست؟

تاكتيك ما مشخص است و استراتژي خاصي براي بازي مقابل تيم برزيل اتخاذ مي كنيم. در برخي دقايق پرس بايد شديد و در برخي دقايق پرس بايد سبك باشد. آنها فوق العاده هستند و فوتبال ساحلي در خونشان است. فوتبال را در برزيل همه از كنار ساحل شروع مي كنند اما من هم راه مقابله با روشهاي آنان را مي دانم. ايران بازيكنان با كيفيتي در اختيار دارد كه مي توانند شگفتي ساز شوند.
با توجه به شرايط تيم ايران كه تيم خوبي است، بازي زيبايي از كار در مي آيد...
اميدوارم اين بازي به صورت مستقيم براي ايران پخش شود چون واقعا بازي زيبايي خواهد شد. در هر حال ما آماده هستيم كه نه تنها با برزيل، با همه تيم ها مقابله كنيم. برد و باخت در فوتبال هست اما شكست در بازي اول منجر به حذف نمي شود. ضمن اينكه فوتبال ساحلي تساوي ندارد. ممكن است يا ايران ببازد يا برزيل.فوتبال است ديگر.

فكر مي كنيد قويترين تيم جام جهاني 2013 تاهيتي كدام كشور است؟

در جام جهاني فوتبال ساحلي تاهيتي تيم ها تقريبا به هم نزديك هستند اما برزيل و روسيه در سطح بالاتري قرار دارند.
البته تيم هاي قدرتمندي از راهيابي به جام جهاني محروم شدند...
بازيها نزديك بود. همين ايتاليا كه ما در تهران دو بار آنها را برديم  توانسته بود در روسيه، اين تيم قدرتمند را شكست دهد. از نامداران قاره اروپا خبري نيست. آلمان، ايتاليا، فرانسه، انگلستان و خيلي كشورهاي قدرتمند نتوانسته اند به جام جهاني برسند. سوئيس كه در جام جهاني امارات به فينال رسيد امسال مجوز حضور در جام جهاني را نگرفت.به جاي اينها هلند، اوكراين و روسيه و اسپانيا آمدند.

انتقادي كه اين روزها برخي مربيان فوتبال ساحلي و كارشناسان اين رشته مطرح مي كنند اين است كه مي گويند برخي بازيكنان ديگر پا به سن گذاشته اند و تيم تركيب قديمي اش را دارد و به همين دليل بازيكنان جديد جايگزين نمي شوند يا اجازه جايگزيني به آنها داده نمي شود.نظر شما در اين باره چيست؟

من به نظر دوستان و كارشناسان احترام مي گذارم. اما مگر من با همين تيم دو قهرماني رسمي و دو قهرماني غير رسمي نياورده ام؟ قهرمان بازيهاي المپيك ساحلي چين شده ايم، در آسيا هم قهرمان شديم و ژاپن را در آن فينال دراماتيك شكست داديم. در تورنمنت تهران و بلاروس قهرمان شديم. با همين بازيكنان! شما به تركيب برنده دست مي زنيد؟ اگر از سن وسال بازيكنان ايراد مي گيريد، به تيم هاي ديگر هم نگاه كنيد، بازيكنان تيم ايتاليا كه به تهران آمده بودند را ديديد؟ ميانگين سني آنها حداقل 4تا 5 سال از ما بزرگتر بود. علي نادري كاپيتان تيم 31 سال دارد. محمد احمد زاده 27 سال دارد اما ما مهران مرشدي را 22 ساله است، اميرحسين اكبري 22 و مختاري 21 ساله هستند. چه كسي مي خواهد بگويد ميانگين سني تيم ايران بالاست؟ ايران در حال حاضر در اوج قدرت فوتبال ساحلي در آسياست و مي تواند در جهان هم قدرتش را نشان دهد.

پيش بيني شما از جام جهاني امسال چيست؟

اهل پيش بيني نيستم. بايد داخل زمين همه چيز ثايت شود.هدف ما صعود از گروه به مرحله حذفي و رسيدن به جمع چهارتيم نهايي است. اما برويم تاهيتي و تيم داخل زمين برود. من از همه مي خواهم به تيم ملي ساحلي انرژي مثبت بدهند. بازيكنان ايران بازيكنان بسيار خوب وبي ادعايي هستند و اميدوارم كه بتوانند دل مردم ايران را شاد كنند.
برچسب ها: فوتبال ، ساحلی ، اکتاویو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار