دبیر هشتمین جشنواره تعاونی های برتر آذربایجان شرقی با اعلام این خبر که آذربایجان شرقی طی سه سال متوالی گذشته در احراز عناوین برتر تعاونی های برتر ملّی رتبه دوّم کشوری را به نام خود ثبت نموده است ، گفت: سالجاری شرکت تعاونی نخود پزان ممقان شهرستان آذرشهر و نیز شرکت تعاونی مصرف کارکنان دولت آذربایجان شرقی به نرتیب عناون تعاونی های برتر ملّی و نیز استانی را کسب کرده اند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، عزیزی در هشتمین جشنواره تعاونی های برتر آذربایجان شرقی یادآور شد: فرآیند انتخاب تعاونی های برتر حاصل هم اندیشی و بررسی کمیته داوران طی چندین ماه صورت پذیرفته که انجام این امر بر اساس اسناد و مدارک و شاخص های کمّی بوده است که در نهایت منجر به معرفی تعاونی های برتر استانی شده است.

وی با اشاره به این مطلب که تعاون مکمل بخشهای دولتی و خصوصی بوده و می تواند نقش مؤثری در اقتصاد ایفا نماید و به هیچ عنوان جایگزین بخش خصوصی نمی باشد ، اظهار داشت: در حال حاضر تعاوني ها به عنوان يكي از الگوهاي موفق اقتصادي و اجتماعي در سطح جهان مطرح بوده و از عمده ترين نهادهايي هستند كه توانايي قرار گرفتن در خدمت توسعه پايدار و برقراري عدالت فراگیر را دارند.

وی خاطر نشان کرد : نامگذاري امسال با عنوان سال حماسه سياسي و اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري به نوعي مكمل سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني سال 91 و جهاد اقتصادی سال 90 به شمار می رود كه با سیاست گذاری های بهتر و تلاش برای تسهیل امور مربوط به عرصه تولیدات داخلی و سرمایه گذاری ها می تواند راهگشای بسیاری از موانع موجود بر سر راه شکوفایی و بالندگی اقتصاد ملّی كشور باشد.

عزیزی همچنین معرّفي توانمندي هاي بالقوه و نقش هاي متعدد اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي تعاوني ها و تشويق تعاونگران برتر را از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره عنوان کرد

هشتمین جشنواره تعاونی های برتر آذربایجان شرقی به صورت المپیادی و در نه مرحله تخصصی و نیز 21 گرایش مختلفی همچون : تولیدی ، توزیعی ، مصرف ، علمی ، پژوهشی ، اعتباری ، خدماتی ، دانش بنیان ، کارآفرینی ، کشاورزی برگزار شده است.

وی یادآور شد: تعداد 341 تشکل تعاونی فعال از شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی برای حضور در این جشنواره ثبت نام کرده بودند که شهرستان های میانه ، شبستر و جلفا به ترتیب بیشترین سهم ثبت نامی را داشته اند.

شایان ذکر است در بخش پایانی این جشنواره تعداد 21 نفر از تعاون گران نمونه و برتر استانی و ملّی آذربایجان شرقی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند. /س

برچسب ها: تعاونی ، برتر ، ملّی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رستمعلی وفائی
۱۸:۰۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
اعلام اسامی تعاونیهای برتر در جهت تشویق تعاونیها وایجاد رقابت مثبت است
انتظار می رود این نظریه محقق گردد