مسوول کارگروه مالیاتی اتاق اصفهان گفت:دولت با مالیات بر مصرف می تواند درآمدهای مالیاتی خود را افزایش دهد و کشوررا از محل درآمدهای مالیاتی مدیریت کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «محمدرضا رجالی»در جمع اعضای کارگروه مالیاتی اتاق اصفهان رقیق شدن مالیات عملکرد و تقویت مالیات بر مصرف را خواستار شد و گفت:بسیاری از کشورهای توسعه یافته امروز از محل مالیات بر مصرف بیشترین درآمد را دارند ولی در ایران مالیات عملکرد همچنان مورد توجه دولت است.

وی تصریح کرد:قانون مالیات های مستقیم باید یک قانون همه جانبه باشد زیرا این قانون به عنوان زیرساخت اقتصادی کشور به شمار می آید.

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان تمام تلاش بخش خصوصی را تنها اجرای قوانین مالیاتی دانست و گفت:متاسفانه به جای اینکه از دولت بخواهیم راهکارهای جدیدی برای رونق کسب وکار باشیم به دنبال اجرای قوانین هستیم.

وی حمایت واقعی از تولید و صادرات را عامل مهم قدرتمند شدن کشور در جامعه جهانی ذکر کرد و گفت:فعالان اقتصادی با رونق کسب و کار می توانند خرج کشور را برای دولت از طریق پرداخت مالیات تامین کنند ولی باید از تولید و صادرات حمایت واقعی شود.

مسوول کارگروه مالیاتی اتاق اصفهان اصلاح قانون مالیاتی و اجرای ملایم قانون فعلی به نفع تولید ملی را خواستار شد و در بخش دیگری از سخنان خود رتبه بیست و هشتم بودجه استان اصفهان در سطح کشور و رتبه دوم در پرداخت مالیات را قابل تامل دانست و گفت:فشارهای مالیاتی هر سال بر واحدهای اقتصادی استان افزایش پیدا می کند ولی این درآمدها برای استان هیچ منافعی را ایجاد نمی کند و درآمد مردم استان را هر سال کمتر از سال گذشته می کند.

وی خاطر نشان کرد:بخشی از مالیات پرداختی باید به استان بازگردد تا طرح های عمرانی اقتصادی به سرانجام برسد./س

برچسب ها: اصفهان ، اتاق ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.