آیین اختتامیه همایش علمی پژوهشی امام رضا (ع) در آیینه ادبیات کودک و نوجوان امروز (20 شهریور ماه) با حضور جمعی از مسئولین استان در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمد آفتابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به ارسال 71 اثر از 21 استان کشور به دبیرخانه این همایش از برگزیده شدن 12 مقاله از این تعداد، پس از بررسی های هیات داوران این همایش خبر داد.

به گفته آفتابی بیشترین مقالات از استانهای تهران، کرمانشاه، مازندران و ایلام به این همایش ارسال شده است.

آفتابی ویژگی شاخص مقالات این دوره همایش را سطح باای تحصیلات نویسندگان آنها عنوان کرد و افزود: در این دوره هیچ مقاله در سطح لیسانس پذرفته نشده و بیشترین مقالات از هیات های علمی دانشگاهها و دارندگان مدارک کارشناسی ارشد بود.

وی ابراز امیدورای کرد با چاپ 20 مقاله این دوره همایش چهارمین کتاب از سری کتابهای نسیم جنان را در استان به چاپ برسانند.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکنون سه کتاب از سه دوره برگزاری این همایش در استان به چاپ رسیده است.

آفتابی با بیان اینکه یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در کشور و چهارمین دوره آن در کرمانشاه در حال برگزاری است، برگزاری این همایش را بخشی از برنامه های این جشنواره در استان عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ابراز امیدواری کرد بتوان با استفاده از این مقالات در خلق آثار هنری از جمله فیلم و سریال در خصوص امام رضا (ع ) گام مهمی برداشت.

در این مراسم تعدادی از برگزیدگان به ارائه گزیده مقالات خود پرداختند و در پایان از صاحبان مقالات برگزیده با هدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است همایش علمی پژوهشی امام رضا (ع) در آیینه ادبیات کودک و نوجوان که چهارمین دوره آن در استان برگزار می شود همزمان در سایر استانهای کشور نیز در حال برگزاری است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، ارشاد ، غنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.