پيشكسوت دوچرخه سواري كشورمان گفت: در عرصه پيشكسوتان پس از سالها توانستيم در مسابقات كاپ جهاني ركورد نتايج در اين رده سني را بشكنيم.

بيژن اميرآخوري در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مسابقات دوچرخه سواري قهرماني پيشكسوتان جهان به ميزباني كشور اتريش در 4 رده سني در 5 ماده با حضور 47 ركابزن از سراسر كشور برگزار شد.

وي در ادامه افزود: در اين رقابت‌ها تمامي ركابزنان يك اسپانسر مالي مناسب داشتند ولي متأسفانه ركابزنان ايراني كشورمان نتوانستند اسپانسر مالي مناسبي پيدا كنند با توجه به آنكه خيلي از شركت‌هاي خصوصي وعده‌هاي خوبي را داده بودند اما در لحظات آخر هيچ خبري از آنها نشد و در اين رقابت‌ها هر كدام از ركابزنان با هزينه شخصي خود با كل مبلغ 7 ميليوني حاضر شديم و تنها كشوري بوديم كه با لباس تيم ملي كشورمان حضور پيدا كرديم.
 
اميرآخوري در خصوص اين سؤال كه فدراسيون مي‌توانست كمك‌هاي مالي براي حضور پيشكسوتان در تمامي مسابقات داشته باشد، افزود: ركابزنان پيشكسوت نمي‌توانند هيچ گونه انتظاري از فدراسيون دوچرخه سواري داشته باشند حتي در كشورهاي خارجي هم هيچ حمايتي به اين گونه دوچرخه سوارها صورت نمي‌گيرد ولي باز هم متذكر می شوم فقط اسپانسرهاي مالي خوب مي‌توانند به پيشرفت پيشكسوتان براي حضور بيشتر در مسابقات كمك كند.

وي خاطرنشان كرد: قهرمانان قديم در هر رشته‌اي سرمايه‌هاي ورزش كشور ما هستند و هميشه مي‌توانند بزرگترين الگوي ورزشي براي ورزشكاران امروز باشند و با مشاوره‌ها و تجربياتمان مي‌توانيم به دوچرخه سواران حال حاضر بگوييم ورزش فقط يك دوران قهرماني نيست بلكه پس از تمام شدن دوران خاص ورزشيشان مي‌توانند در غالب پيشكسوتان به فعاليت خود همچنان ادامه دهند به قهرماني‌هاي متعددی دست یابند.

پيشكسوت دوچرخه سواري در خصوص نتايج مسابقات جهاني دوچرخه سواري گفت: در اين رقابت‌ها در مسابقات استقامت به نفر اول كاپ، مدال و پيراهن جهاني، نفرات دوم و سوم مدال و كاپ و تا مقام بيستم كاپ جهاني اهدا شد و در مسابقات كوهستان از نفر اول تا نفر 12 كاپ و هديه اهدا شد و در مسابقات تايم تريل انفرادي 20 كيلومتر به نفر اول كاپ، مدال و پيراهن جهاني و نفرات دوم و سوم مدال و كاپ و تا مقام پانزدهم كاپ جهاني اهدا شد.

وي در پايان افزود: در مسابقات قهرماني پيشكسوتان جهان از كشور ايران 8 ركابزن شركت كردند كه مي‌توان به نتايج دوچرخه سواران در مسابقه 112 كيلومتر استقامت گروه سني 35 الي 39 سال، نيما صدري به مقام پانزدهم و كسب كاپ جهاني و محمدمهدي حضوري ديگر ركابزن كشورمان به مقام هفدهم و كسب كاپ جهاني رسيدند.

در مسابقات 5/11 كيلومتر كوهستان (سربالا با شيب 15 درصد)، فريدون دباغ در گروه سني 45 الي 49 سال توانست با زمان 26/24 دقيقه به مقام يازدهم و كسب كاپ جهاني برسد.

ميرآخوري در گروه سني 50 الي 54 سال با ثبت زمان 27/59 ثانيه به مقام هفدهم دست يافت، نيما صمدي فر و محمدمهدي حضوري در رده سني 35 الي 39 سال به ترتيب با ثبت زمان‌هاي 28/58 دقيقه و 29/55 دقيقه به مقام‌هاي 10 الي 11 رسيدند.

در رشته استقامت 112 كيلومتر در گروه سني 45 الي 49 سال، فريدون دباغ به مقام 47 رسيد.

در رشته استقامت 76 كيلومتر گروه سني 53 الي 55 سال، بيژن اميرآخوري به مقام چهاردهم و كسب كاپ جهاني رسيد.

رشته تايم تريل انفرادي 20 كيلومتر در گروه سني 50 الی 54 سال نيما صمدي فر و محمدمهدي حضوري به ترتيب به مقام‌هاي 17 و 18 در گروه سني 40 الي 44 سال، اميد اسفندياري به مقام 28 در گروه سني 45 الي 49 سال، فريدون دباغ به مقام 36 در گروه سني 53 الي 55 سال بيژن اميرآخوري به مقام 23 رسيدند.

در رشته 112 كيلومتر استقامت در گروه سني 35 الي 39 سال نيما صمدي فرد عدم اتمام مسابقه، محمدمهدي حضوري به مقام 18 و كاپ جهاني رسيدند.

در رشته استقامت 112 كيلومتر گروه سني 45 الي 49 سال فريدون دباغ به مقام 31 و بهروز سطوتي به مقام 35 رسيدند.

در همين ماده در رده سني 40 الي 44، مجيد ربيعي و امير اسفندياري به ترتيب به مقام‌هاي 25 و 26 رسيدند.

در رشته استقامت 76 كيلومتر در رده سني 53 الي 55 سال بيژن اميرآخوري به مقام 20 دست يافت./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار