چهار طرح سرمایه گذاری و سه طرح مطالعاتی سرمایه گذاری در بخش گردشگری آذربایجان شرقی تصویب شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، چهار طرح سرمایه گذاری و سه طرح مطالعاتی سرمایه گذاری در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد به تصویب رسید.

در ابتدای این نشست ، طرح سرمایه گذاری و احداث مجتمع گردشگری در اراضی حاشیه آب گرم تاپ تاپان آذرشهر مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت به تصویب رسید.

دومین طرح سرمایه گذاری در این نشست ، طرح سرمایه گذاری در منطقه نمونه گردشگری پیر سقای چاراویماق بود که پس از ارزیابی و ارائه ویژگی های این طرح توسط مهندسین مشاور ، مورد تصویب قرار گرفت.

تراب محمدی ، رئیس سازمان میراث فرهنگی در این خصوص با بیان اینکه تعداد زیادی کمپ گردشگری در این منطقه ایجاد شده است گفت : در این منطقه ، زیر ساخت های لازم برای ایجاد آب گرم فراهم است و اجرای این طرح نیز مورد تصویب کمیته سرمایه گذاری قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه ، بررسی و تصویب محدوده سرمایه گذاری منطقه نمونه گردشگری دامنه های میشو با ارائه توضیحاتی توسط فرماندار شبستر مورد تصویب قرار گرفت.

عقلمند با بیان اینکه این طرح ، نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خواهد داشت گفت : این طرح در ابتدا با مشکلات عدیده ای رو به رو بود که این مشکلات با تعاملات سرمایه گذاران و نمایندگان برطرف شد.

در ادامه این جلسه ، مهندس مشاور طرح با بیان اینکه در صورت عملیاتی شدن این طرح بیش از 750 نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد ،گفت : تاکنون مبلغی بالغ بر 150 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

در بخش دیگری از این جلسه ، چند طرح دیگر مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت که از آن میان می توان به تصویب محدوده سرمایه گذاری منطقه نمونه گردشگری تالاب قوری گل بستان آباد توسط شرکت پوش سنگ ،طرح امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری مصوب دور دوم سفر ریاست جمهوری استان در سال 87 توسط شرکت مهندسین مشاور طرح اندیشان آمار نوین اشاره کرد./س

برچسب ها: تصویب ، سرمایه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.