معاون رئیس‌جمهور گفت: دولت برنامه ویژه‌ای را برای نجات دریاچه ارومیه در نظر دارد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست پس از پایان جلسه امروز(چهارشنبه) هيئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های اساسی خود در این سازمان اظهار داشت: مهمترین برنامه‌ ما در این سازمان تقویت محیط زیست در کشور است. 

وی با تاکيد بر اینکه تقویت سازمان محیط زیست یکی از مهمترین برنامه‌های بنده خواهد بود، افزود: اهتمام ویژه‌ای برای تعامل با دیگر دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های زیست محیطی خواهیم داشت و این ارتباط نیز هم با دستگاه‌های داخل دولت و هم با دستگاه‌های قوای دیگر خواهد بود تا بتوانيم قوانین و مقررات محیط زیست را به طور کامل در کشور ایجاد کنیم.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: تحقق این امر موجب می‌شود بسیاری از مشکلات با همکاری و تعامل رفع شود و همچنین بتوانيم مشکلات اساسی مانند آلودگی هوا و همچنین مشکلات زیست محیطی که به سلامت مردم آسیب می رساند را مرتفع کنيم.
 
وي در ادامه در پاسخ به این سوال که سازمان حفاظت از محيط زيست برای نجات دریاچه ارومیه چه برنامه‌ای دارد، اظهار داشت: خوشبختانه دولت و آقای دکتر روحانی نجات این دریاچه را از اولویت‌های کاری خود مطرح کردند و تأکید داشتند و نسبت به نجات این دریاچه برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام شده و وزیر نیرو نیز مسئول کمیته نجات دریاچه ارومیه است، همچنین این سازمان درگیر این کمیته است و انشاء الله بتوانیم پارک ملی دریاچه ارومیه را ایجاد کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در خاتمه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه نظر شما درباره رأی "الهه راستگو" در انتخاب شهردار در شورای شهر چیست، گفت: اعضای شورای شهر بايد در این خصوص اظهار نظر کنند و اجازه دهید بنده بیشتر درباره موضوعات محیط زیست اظهار نظر داشته باشم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: برنامه ، ویژه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی خاکپور
۲۱:۳۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
تنها راه حل دریاچه ارومیه طرح ماندگار من در وبلاک من است .
که انتقال آب از دریای خزر است . بدون تصفیه و بسیار کم هزینه و خیلی سریع و فوری قابل اجرا است . راه های دیگر پر هزینه و خسارت بار است .

و باید که از دریاچه ارومیه شروع کنند که اولویت و فوریت دارد وهم در کمتر از یکسال اجرایی می شود .
http://mkhakpour9.persianblog.ir
آخرین اخبار