پور عباس گفت: امورات دانشگاه جامع علمی کاربردی بر مبنای نظام ملی مهارت است و چنانچه مرکزی براساس این چارچوب فعالیت نکند تعطیل خواهد شد.

 دکتر عبدالرسول پور عباس، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه تمامی دوره های مراکز علمی کاربردی مهارتی صرف است بیان داشت: دوره های مهارتی شغل محور است و مراکز که طی 2 سال گذشته با وجود تمامی اخطارها و تذکرات خود را با این نظام تطبیق نداده اند به طور اتوماتیک حذف خواهند شد.

 وی افزود:از 970 مرکز ایجاد شده حدود 600 مرکز جدیدالتاسيس هستند که در دستگاه های اجرایی محیط کار و بنگاه های اقتصادی مشغول به فعالیت بوده و مبنای آموزش آنها کاملا مهارتی است.

 وی با بیان اینکه حدود 40 درصد این مراکز به آموزش مهارتی مشغول بوده و مابقی نیز در حال تبدیل شدن به این نوع آموزش هستند اظهار داشت: هم اکنون فقط مجوزهای لازم برای دوره های مهارتی صادر می کنیم و مراکز قدیمی چنانچه شرایط لازم را برای پذیرش دانشجوی جدید با نظام آموزش مهارتی فراهم نکنند فقط تا پایان فارغ التحصیلی دانشجویان قدیمی خود فعال خواهند بود و تعطیلی آنها حتمی است.

وی خاطر نشان ساخت: استانداردهای دانشگاه جامع علمی کاربردی بر مبنای  مصوبات مجلس، دولت و شورای گسترش وزارت علوم بوده که با چند سال گذشته کاملا متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه مراکز فعال به مراکزی اطلاق می شود که دوره های مهارتی شغل محور ایجاد کنند اذعان داشت: نظام آموزشی ما از 2 بخش نظری و مهارتی تشکیل شده که بخش مهارتی کمتر از نظری نبوده و باید به سمتی حرکت کنیم که 50 درصد جامعه دانشجویی در حوزه آموزش های علمی و کاربردی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین به تعامل با دانشگاه آزاد در خصوص اختصاص بخشی از ظرفیت خود به آموزش های مهارتی اشاره کرد و اظهار داشت: 30 درصد آموزش ها در کشورهای پیشرفته نظری و 70 درصد مهارتی است در حالیکه در کشورمان 50 درصد آموزش را به سمت مهارتی شدن پیش رفته است.

 به گفته پور عباس باید از تمامی امکانات دستگاه های اجرایی استفاده شود و برخی از دانشگاه هایی که فعالیت مهارتی دارند مورد سازمان دهی و بازنگری مجدد قرا  گیرند.

وی یاد آور شد: هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی تولید نیروی انسانی آماده شغل است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار