رييس حوزه علميه استان اصفهان گفت: بقاع متبركه امامزادگان عظيم‌الشان بايد به قطب‌هاي فرهنگي مناطق گوناگون كشور تبديل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حضرت آيت الله مظاهري عصر دیروز در پيامي به نخستين همایش بين المللي امامزادگان در اصفهان خاطرنشان کرد: رسيدن به اين هدف شايسته، مشروط به دقت، همت و همدلي و همياري همه دستگاه‌ها و مراكز فرهنگي است و اميد است با عنايات خداوند سبحان و توجهات خاندان رسول خدا، به اين هدف با اهميت دست يابيم.
وي با قدرداني از برگزار كنندگان اولين همایش بين‌المللي اما‌مزادگان افزود: بي‌ترديد حضور گرامي خاندان پيامبر خاتم و اهل‌بيت عصمت و طهارت (س) در گوشه و كنار بلاد اسلامي و از جمله ايران، يكي از مؤلفه‌هاي تأثير گذار و با اهميت در نشر و انتقال مكتب تشيع و معارف نوراني ائمه هدي(س) بوده است.
آيت الله مظاهري با اشاره به مهاجرت امامزادگان به بلاد ديگر به علت فشارهاي ظالمانه و جو اختناق و استبداد حاكم بر حجاز و عراق و سخت‌گيري‌هاي زمامداران اموي و عباسي افزود: اين مهاجرت‌ها عامل گسترش و انتشار تشيع و انتقال پيام مظلوميت اهل‌بيت رسول خدا شده است.
اين مرجع تقليد در پيامش اضافه كرد: حضور اين بزرگواران مكانهاي مختلف را به مأمني فكري و عقيدتي براي شيعيان و دوستداران اهل‌بيت عصمت و طهارت (س) تبديل ساخته و منشأ پيدايش و پرورش خانواده‌ها و اعقاب سادات و رشد و نمو شجره طيبه دودمان پيامبر اكرم « صلّي‌الله ‌عليه ‌و آله‌ و سلّم» شده است.
رييس حوزه علميه اصفهان اظهار كرد: امروز نيز پس از گذشت قرن‌‌ها از شهادت يا رحلت آن بزرگواران، تأثيرات شگرف معنوي و اخلاقيِ بقاع متبركه در روح و روان زائران و مجاوران مايه توجه دوستداران رسول خدا و خاندان مكرم ايشان به اين كانون‌هاي نور معنويت و تبديل آن مراكز مقدس به جايگاه آرامشِ خاطر اهل ايمان و ساحت مناجات و التجاء به درگاه حضرت ربوبيت شده است.
آيت الله مظاهري ادامه داد: علاوه بر اين جنبه‌هاي معنوي و قدسي كه مايه بركات فراوان براي زمين و زمان ماست، وجود اين بقاع متبركه در طول تاريخ باعث ايجاد زيباترين و چشم‌نوازترين ابنيه‌ و ظهور انواع شگفتي‌هاي هنري و معماري و مفاخر باستانيِ ملي و اسلامي و حفظ ظاهر اسلامي و معنوي شهرها و مناطق مختلف شده است.
وي تصريح كرد: وجود همه اين ابعاد ظاهري و باطني ما را به حفظ و تعميق يك سلسله فرصت‌هاي بزرگ فرهنگي و ايجاد فرصت‌هاي جديد در اين جهت فرا مي‌خواند.
رييس حوزه علميه اصفهان افزود: اولياء فرهنگي كشور از اين كانون‌هاي معنوي مي‌توانند بهترين بهره‌برداري‌ها را براي گسترش فرهنگ و اخلاق اسلامي در ميان مردم بنمايند.
وي تصريح كرد: در اين زمينه مسئوليت و نقش سازمان اوقاف و امور خيريه كاملا تأثيرگذار و تعيين كننده است، اگرچه در اين باب اقداماتي شده اما هنوز گام‌هاي بزرگ‌تر و متنوعِ ديگري باقي مانده است كه بايد با برنامه‌ريزي دقيق و همراه با تشخيصِ درست نيازها و اولويت‌ها و با همت بلند و وسعت‌ نظر برداشته شود.
آيت الله مظاهري افزود: روشن است كه جهت‌گيري اصلي در اين خصوص، الزاما ارتقاء فرهنگ ديني و ملي و رشد اخلاق و اخلاقيات به ويژه در نسِل تكامل‌خواه و حق‌طلب جوان است كه آينده‌سازان اين كشور و ملتند.
نخستين همایش بين المللي امامزادگان عصر دیروز در اصفهان و تهران آغاز شد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.