جام باشگاههای بسکتبال آسیا طی چند سال گذشته روند رو به پایینی را تجربه کرده است. هر چند امسال تعداد تیمها رشد بیشتری داشته و در این میان نماینده ایران با ترکیب کاملا قدرتمندی به بازیها می رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال ماهان با در اختیار گرفتن چهار بازیکن کمکی از جمله حامد حدادی با ارزشترین بازیکن آسیا به همراه دو بازیکن خارجی با ترکیب کاملا قدرتمندی به مصاف حریفان آسیایی در جام باشگاههای آسیا می رود.

با انصراف نماینده فیلیپین، مسابقات از روز جمعه 22 شهریور با حضور 9 تیم در امان پایتخت اردن آغاز می شود.

تیم ماهان در گروه A بازیها با ASU اردن، الجیش سوریه، الهلای بحرین و برانکاس مغولستان مسابقه می دهد.

در حالی که مسابقات سال گذشته با انصراف نمایندگان چند کشور نهایتا با 5 تیم برگزار شد، جدال دو تیم مهرام و الریاضی جذابیت اصلی بازیها به شمار می رفت که در نهایت با شرایط امنیتی لبنان مسابقه نهایی دو تیم که حکم فینال بازیها را داشت، برگزار نشد تا مسئولان بسکتبال آسیا نیز به خاطر این نوع برگزاری زیر سوال بروند.

امسال با وجود حذف لبنانی ها، خبر از حضور ده تیم در مسابقات رسید اما در نهایت نماینده فیلیپین هم از حضور در جام باشگاهها انصراف داد تا تعداد شرکت کنندگان به 9 تیم برسد هر چند هیچ یک از این تیم ها از نظر نام چندان بزرگ نیستند و باید شرایط آنها در بازیها دیده شود. ماهان نماینده ایران در این میان با حضور نام های بزرگ با قدرت کامل در مسابقات شرکت کرده و مدعی اصلی قهرمانی هم به شمار می رود.

چندی پیش در جریان مسابقات جام ملتهای آسیا زمانی که بحث ضعیف بودن تیمها مطرح شد برخی مربیان و کارشناسان اعتقاد داشتند که نحوه برگزاری مسابقات باشگاهی آسیا و حضور نداشتن تیمهای شرق آسیا در این مسابقات یکی از دلایل افت نسبی رقابتهای این قاره است و مسئولان آسیا باید فکری برای رونق بیشتر بازیها داشته باشند.

با این وجود اعضای تیم ماهان هم اعتقاد دارند که حریفانشان در جام باشگاهها ضعیف نبوده و نباید این تیمها را دست کم گرفت.

در هر حال با شروع رقابتها از پس فردا کیفیت واقعی این دوره مشخص خواهد شد.
برچسب ها: جام ، باشگاههای ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار