رییس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه ارومیه گفت: سرمایه گذاری در بخش خدماتی آذربایجان غربی توجیه پذیر تر از بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

"حسن حیدری" در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: حوزه سرمایه گذاری در بخش گردشگری به عنوان یکی از مهم ترین پتانسیل های استان به شدت مورد غفلت واقع شده است.

این کارشناس اقتصاد تصریح کرد: جاذبه های طبیعی، تاریخی آذربایجان غربی و همجواری با 3 کشور خارجی توانایی استان را برای توسعه اکوتوریسم صد چندان می کند.

رییس دانشکده اقتصاد و مدیریت ارومیه اضافه کرد: متاسفانه سازمان میراث فرهنگی نتوانسته به وظایف خود در رابطه با ایجاد زیرساخت های گردشگری عمل کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی استان می تواند موجب رشد اقتصادی این منطقه شود؟گفت: متاسفانه اقتصاد آذربایجان غربی همیشه به عنوان یک اقتصاد مبتنی بر کشاورزی مطرح بوده است.

حیدری ابراز کرد: البته یک سوم از کل جمعیت آذربایجان غربی در روستاها زندگی کرده و از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند و این امر موجب به وجود آمدن چنین نگرشی شده است.

رییس دانشکده اقتصاد و مدیریت ارومیه تاکید کرد: تا کنون هیچ مطالعه علمی و دقیقی در رابطه با اینکه مزیت سرمایه گذاری در آذربایجان غربی مربوط به کشاورزی است، نداشته ایم.

وی با بیان اینکه به طور حتم، سرمایه گذاری در بخش های گردشگری، صنعتی و تجاری آذربایجان غربی توجیه بیشتری دارد، گفت: بیشترین سهم تولید ناخالص داخلی در کشور مربوط به بخش خدمات است و دپوی صادراتی بودن، محورهای ترانزیتی استان و ظرفیتهای گردشگری می تواند سهم استان را در تولید ناخالص داخلی افزایش دهد.

حیدری خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری هایی که در بخش های مختلف استان انجام شده آینده مبهمی دارند چرا که همه جوانب را در نسنجیده اند و با کوچکترین تغییری در تصمیمات شکست می خورند.ب

برچسب ها: گردشگری ، اقتصاد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.