معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ازاد سازی حریم قلعه تاریخی هرسم خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علیرضا مرادی بیستونی گفت: قلعه تاریخی هرسم مربوط به دوران ایلخانی است که در روستایی به همین نام در شهرستان اسلام آبادغرب واقع شده است.

وی افزود: بر اساس ضوابط کاری و قوانین موجود میراث فرهنگی کشور، این اداره کل موظف است نسبت به آزادسازی عرصه و حرائم آثار تاریخی اقدام کند.

مرادی بیستونی تصریح کرد: بنابراین اقدامی هم که در قلعه هرسم صورت گرفته بر اساس همین ضوابط و قوانین سازمان میراث فرهنگی کشور بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی سالهای گذشته بر روی حریم این قلعه تاریخی تعدادی خانه ساخته شده بود و از سالهای قبل تاکنون این خانه ها متروکه شده و بر همین اساس و با همکاری خوب مردم این روستا اقدام به آزاد سازی حریم قلعه از مخروبه ها کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در این آزاد سازی حریم کوچکترین آسیبی به اصل اثر نرسید، گفت: کارشناسان این اداره کل در هنگام آزادسازی حریم قلعه در محل روستا حضور داشته و کاملا بر نحوه کار نظارت داشتند./ب



برچسب ها: کرمانشاه ، حریم ، قلعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
این طرح خوبه امامشگلاتی هم داره وباآوردن لودروخراب کردن خونه ها روستاروازنظرظاهری بدترمیکنین بایدبه قولهایی که داده اندعمل کنند الان بیشترازیک ساله خونه هاروخراب کرده انداماهیچ کاری صورت نگرفته درضمن به صورت غیرقانونی ورضایت صاحب خونه ها اقدام به تخریب کرده اند حتی خونه راباوسایل زندگی کامل بدون اجازه تخریب کرده اندوهنوزهیچگونه خسارت وجوابی نداده اند