مدير كل راه و شهرسازي استان بوشهر گفت: طرح مطالعاتي مترو بوشهر – عالي شهردر حال اجراست كه با پايان مطالعات، عمليات اجرايي آن آغاز مي‌شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر، مهندس عليرضا صفايي در نشست با كارشناسان و مهندسان راهسازي استان بوشهر با بيان اينكه اجراي طرح راه آهن بوشهر – شيراز به علت تامين نشدن اعتبارات آن از سوي وزارت نفت راكد مانده است گفت: اين طرح به طول 644 كيلومتر جزء مصوبات سفر هيات دولت به استان بوشهر است كه قرار است 50درصد اعتبارات وزارت نفت تامين كند كه تاكنون اين مهم محقق نشده است.

وي تصريح كرد: طرح راه آهن بوشهر – شيراز به طول297 كيلومتر شامل 18 قطعه است كه 2 قطعه آن به طول 97 كيلومتر در استان بوشهر و مابقي در استان فارس قراردارد.

قائم مقام وزير دراستان بوشهر با بيان اينكه بر اساس برنامه چشم‌انداز 20 ساله اين طرح بايد تكميل شود گفت: ايجاد راه آهن براي استان بوشهر با توجه به وجود بنادر مختلف در استان امري ضروري است كه سعي مي‌شود در اجراي اين طرح از سرمايه‌گذار خصوصي هم استفاده شود.

مهندس صفايي از اجراي مترو در مسير بوشهر- عالي شهر خبر داد و گفت: اين طرح اكنون در حال مطالعه است كه با پايان طرح مطالعاتي آن اجرايي مي‌شود.

وي گفت: با اجراي اين طرح ضمن اينكه شاهد افزايش بهره مندي مردم بوشهر از خدمات حمل و نقل هستيم، شهر عالي‌شهر هم توسعه مي‌يابد و رونق مي‌گيرد.

صفايي با بيان اينكه با اجراي آزاد راه بوشهر – شيراز فاصله اين دو شهر100 كيلومتر كاهش مي‌يابد تصريح كرد: براي اجراي اين طرح مطالعات فازهاي اول و دوم به اتمام رسيده است و براي اجراي آن به 1700 ميليارد تومان سرمايه گذاري نياز است.

مدير كل راه و شهرسازي استان بوشهر با تاكيد مبني براي اجراي اين طرح با مشاركت بخش خصوصي تصريح كرد: با اجراي اين طرح از سوي بخش خصوصي عمليات اجرايي آن تسريع مي‌يابد وبا بهره برداري از آن سرمايه بخش خصوصي كمتر از10 سال برگردانده مي‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مترو ، راه آهن ، بوشهر ، عالی شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار