يک کارشناس سياست خارجي درباره طرح روسيه در خصوص نظارت بر سلاح‌هاي شيميايي سوريه و احتمال منتفي شدن حمله آمريکا به سوریه گفت: طرح روسيه براي خروج آبرومندانه آمريکا از بن‌بست فعلي اين کشور در بحران سوريه است.

"حسن هاني‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح روسيه درباره نظارت بر سلاح‌هاي شيميايي سوريه و احتمال منتفي شدن حمله آمريکا، گفت: طرح روسيه براي خروج آبرومندانه آمريکا از بن‌بست فعلي اين کشور در بحران سوريه است.

وي در ادامه افزود: از آنجایی که آمريکايي‌ها به اين باور دست يافته‌اند که هرگونه حمله به خاک سوريه ممکن است پيامدهاي خطرناکي برايشان به دنبال داشته باشد ترجيح دادند تا از طريق راه‌حل سياسي بحران سوريه را مهار کنند.

هاني‌زاده با تاکيد بر اينکه هرگونه حمله نظامي به سوريه از سوي آمريکا هزينه گزافي را براي جامعه جهاني به دنبال خواهد داشت، تصريح کرد: به نظر مي‌رسد طرح روسيه درباره نظارت بر سلاح‌هاي شيميايي سوريه با توافق قبلي دولت آمريکا صورت گرفته است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با تاکيد بر اينکه آمريکايي‌ها در حال حاضر به دنبال راه‌حل سياسي براي برون‌رفت از بحران سوريه هستند، خاطرنشان کرد: مقامات آمريکايي تلاش مي‌کنند تا از طريق کنفرانس "ژنو 2" به گونه‌اي از دولت بشار اسد امتيازگيري کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار