وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: ممیزی یک اصل حاکمیتی و به عهده دولت است و اینکه کلا ممیزی قبل از چاپ حذف شود امکانپذیر نیست اما باید در اسرع وقت و ظرف یک ماه به ناشران در مورد کتاب‌هایشان پاسخ لازم داده شود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پيش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشيه جلسه هيئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره ارسال برخي كتب كه تاكنون مميزي آن‌ها براي ارسال به نمايشگاه فرانكفورت مشخص نشده است، گفت: از گذشته فعاليت‌هاي مميزي اين كتب براي ارسال به نمايشگاه فرانكفورت آغاز شده، انتخاب شدند و هيچ مشكلي ندارند.   
 
وي درباره تصميم نهايي وزارت فرهنگي مبني بر بازگشايي هر چه زودتر خانه سينما اظهار داشت: در چند روز آينده خانه سينما بازگشايي خواهد شد.   
 
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به سوالي مبني براينكه نظر شما در خصوص اين كه برخي هنرمندان كه در زمان فتنه عليه نظام موضع گيري داشته‌اند مي‌خواهند به كشور برگردند، چيست، گفت: من اصلا اين موضوع را نشنيده‌ام.
 
جنتي در ادامه سخنان خود با اشاره به يكي از مصوبه‌هاي مورد بررسي دولت درباره كتابخانه‌هاي عمومي گفت: اين موضوع در مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي است كه در نظر داريم كتابخانه‌هاي عمومي كه در اختيار هيئت امنا قرار دارند را در اختيار شهرداري‌ها قرار دهيم تا شهرداري‌ها امكانات بيشتري در اختيار آن‌ها قرار دهند البته آن‌ها هيئت امنا خواهند داشت اما قرارمان بر اين است كه تصدي گري‌هاي دولت را آن قدر كه در توانمان هست واگذار كنيم.
 
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر اين كه آيا مميزي پيش از انتشار كتب حذف شده‌اند يا خير، اظهار داشت: ما هيچ موقع درباره كتاب و فيلم اعلام نكرديم كه مميزي نشوند و اين مميزي هيچ وقت حذف نشده است و بارها اعلام كرديم كه مميزي يك اصل حاكميتي و برعهده دولت است، آنچه كه قبلا عنوان شده بود اين است كه ما مميزي را قبل از چاپ حذف كنيم كه اظهارنظرهاي مختلفي از سوي ناشران عنوان شد، ما نمي‌توانيم مميزي قبل از چاپ را حذف كنيم اما مي‌توانيم در اسرع وقت و ظرف یک ماه به ناشران در مورد کتاب‌هایشان پاسخ لازم را بدهيم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۱۳:۳۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
نباید به وطن فروشان اجازه ورود داد
آخرین اخبار