شهردار منطقه 9 تهران از شیوه جدید پیاده راه سازی با اجرای طرح خشکه چینی در معابر سطح منطقه خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسین سلطانی با اعلام این خبر گفت: طرح خشکه چینی مدتی است که در معابر سطح محدوده اجرایی می شود و از این طریق آب ماندگی در پیاده روها و مشکلات ناشی از آن مرتفع می شود.

وی افزود: در شویه جدید پیاده روسازی با عنوان " خشکه چینی" لایه برداشت شده آسفالت متراکم شده و مصالح داخل شبکه های خاص قرار می گیرد.

سلطانی با اشاره به مزیت های استفاده از شیوه های جدید نیز تصریح کرد: دراین روش مانند گذشته آب ماندگی در پیاده روها ایجاد نشده و در فصل بارندگی و زمستان به جای هدایت آب های سطحی به نهرها و کانال ها ، وارد سفره های زیرزمینی شده و در سایر فصل ها می توان از این آب ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که در شیوه جدید از بلوک بندی های مشخص استفاده می شود، این امکان برای نهادهای خدماتی وجود دارد که در زمان انجام کارهایی مانند لوله کشی و سیم کشی بدون آسیب به کفپوش ها تنها با برداشتن کفپوش ها، طرح خود را عملیاتی کرده و سپس بلوک ها را در جای خود قرار دهند.

شهردار منطقه 9 با تاکید بر این که تاکنون عملیات پیاده روسازی به شیوه جدید در محدوده خیابان های طول، معراج، واشقانی فراهنی و دامپزشکی اجرا شده اظهار داشت: با توجه به مزایای زیاد طرح پیاده روسازی به شیوه خشکه چینی را ادامه خواهیم داد و در آینده نزدیک در خیابان های محمد خانی و معابر دیگر نیز اجرایی می شود.

وی درباره انتخاب معابر برای انجام پیاده روسازی گفت: خیابان ها با توجه به اوولیت و درخواست شهروندان توسط کارشناسان شناسایی شده و به مرور زمان خشکه چینی در پیاده روها با استاندارد و مناسب انجام می شود./ف
برچسب ها: خشکه چینی ، معابر ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار