از ماه آينده انواع مواد غذايي ايران همانند خشکبار، چاي ، زعفران، خرما ، پسته و نيز انواع مواد غذايي تحت عنوان برند حلال به کشورهاي مسلمان و غير مسلمان صادر مي شود.

هوشنگ رضايي ثمره اي معاون بازرگاني سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: ايران از 14 تا 17 شهريور ماه سال 92 در نمايشگاه  حلال که در استانبول ترکيه برپا بود شرکت کرد.


وي افزود: ماحصل شرکت در اين نمايشگاه  انعقاد قراردادي به مبلغ 3 ميليون دلار براي کشورمان بود که به موجب آن از ماه آينده انواع مواد غذايي ايران همانند خشکبار، چاي ، زعفران، خرما ، پسته و نيز انواع مواد غذايي تحت  عنوان برند حلال به کشورهاي مسلمان و غير مسلمان صادر مي شود.

وي با اشاره به مذاکرات هيات  ايراني شرکت کننده در اين نمايشگاه با طرفهاي ترک اظهار داشت: قراردادهاي خوبي ميان کشورمان با ترکيه بسته شد که براساس اين قراردادها و توافقات از اين پس مواد غذايي ايران در سطح گسترده به ترکيه صادر شده و در شبکه هاي توزيع اين کشور عرضه خواهد شد.

معاون بازرگاني خارجي سازمان صنعت ، معدنو تجارت با اشاره به انکه اين نخستين بار است که تحت نام برند حلال به کشورهاي جهان صادر مي شود تصريح کرد: کشورمان به لحاظ صنعت بسته بندي مواد غذايي ضعيف است و با مذاکراتي که هيات ايراني با تجار و هيات هاي کشورهاي ديگر داشت ترتيبي اتخاذ شده تا هر چه سريعتر انواع فن آوري و تکنولوژي روز در صنعت بسته بندي جايگيزين ماشين آلات قديمي در اين بخش شود.

انتهاي پيام/

 

برچسب ها: غذایی ، ایران ، حلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار