مهمترين عناوين حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، دانشگاه‌هاي کشور در هفته گذشته مسائل و رويدادهايي را پشت سر گذاشتند که اهم اين رويدادها را در گزارش زير مي‌خوانيد.

مقتدايي: فارسي‌زدايي از نظامي گنجوي کمکي به دولت جمهوري آذربايجان نمي‌کند


دبير فراکسيون دانشگاهيان مجلس گفت: رفتارهايي که به فارسي‌زدايي از نظامي گنجوي منتهي شود، کمکي به دولت جمهوري آذربايجان نخواهد کرد و چنين نگرش‌هايي از سوي دولت جمهوري آذربايجان مي‌تواند بر روابط فرهنگي کشورهاي ديگر با اين کشور لطمه وارد کند.



نگاهداري: اولين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي 26 شهريور برگزار مي‌شود


معاون نظارت و راهبردي اجراي مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي از تشکیل اولین جلسه اين شورا با حضور رئيس جمهور خبر داد.

مناظره تلویزیونی/ ایزدخواه: دولت اجازه حل مسائل کشور را به دانشگاه بدهد/ملک‌زاده: مدیران صنعتی و نفتی ما باید دانشگاه را باورکنند


مناظره تلویزیونی با موضوع تولید علم و نشاط سیاسی در دانشگاه عصر امروز با حضور روح‌الله ایزدخواه استاد دانشگاه، رضا ملک‌زاده وزیر اسبق بهداشت، محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران، احمد نادری استاد دانشگاه تهران، رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف، محمود ملاباشی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از شبکه یک سیما پخش شد.



روستا آزاد: مسئولان راه حل مشکلات را خارج از کشور جستجو مي‌کنند


"رئیس دانشگاه صنعتی شریف" تداوم بحث فناوری ملی در وزارت علوم را امری مهم برای استفاده دولت از دانشگاهیان دانست و گفت: هرساله حدود هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و حدود 10 هزار دانشجوی دکترا در دانشگاه جذب می‌کنیم که این به معنای تولید حدود 10 هزار پایان‌نامه دکترا و 150 هزار پایان نامه ارشد در سال است که باید موضوعي برای پایان‌نامه‌ها تعریف شود و این تنها در گرو مطالبه و صبوری مدیران اجرایی است.

امیریان: برنامه "مناظره" چیدمان درستی از صاحب‌نظران نداشت

"دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت" افراط و تفريط را دو آسیب مهم برای تولید علم و نشاط سیاسی در دانشگاه دانست و گفت: اشخاصی با نام پويايي به دنبال بهره‌برداري از دانشجوها و تشکل‌ها به عنوان پياده نظام خود هستند و برخی دیگر با نام دفاع از توليد علم اجازه نشاط سياسي و فعالیت‌های سیاسی را در دانشگاه نمی‌دهند.

حضور اساتيد دانشگاه علم و صنعت در منزل احمدي‌نژاد

صبح امروز جمعي از اساتيد دانشگاه علم و صنعت با حضور در منزل محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور سابق كشورمان وي را براي حضور در دانشگاه علم و صنعت همراهي كردند.

احمدي‌نژاد در پاسخ به باشگاه خبرنگاران: درباره قضيه 16 ميليارد بعداً توضيح مي‌دهم

رئيس‌جمهور سابق كشورمان گفت: درباره قضيه 16 ميليارد بعداً صحبت خواهم كرد.



مرتضويان: آموزش‌هاي مدني دانشگاه توسعه سياسي را در پي دارد


"عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد" مدیران دانشگاه را مسئول تربیت مدنی دانشجویان دانست و گفت: تغيير فرهنگي ميان نخبگان و فعالان سياسي، نياز امروز دانشگاه است و بهترین حالت سياسی‌کاری دانشگاه حرکت در جهت منافع عمومي و ملی كشور است.

پركره: دانشجو هنوز رئيس قانوني دانشگاه آزاد است

"مشاور رئيس دانشگاه آزاد" عزل رئیس دانشگاه آزاد را تکذیب كرد و گفت: صبح امروز جلسه هیئت رئیسه با حضور دانشجو برگزار شد و دانشگاه آزاد روال عادی اداری خود را طی می‌کند.

علیرضا کریمی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل شد

در اولین جلسه چهاردهمین شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، علیرضا کریمی به عنوان دبیر تشکیلات معرفی شد.

اطلاعيه وزارت علوم/ توفیقی صورت‌جلسه عزل رئیس دانشگاه آزاد را امضا نکرده است

روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه‌ای به خبر عزل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واکنش نشان داد.



اكبري: بينش سياسي دانشجويان جديدالورود در گرو عملكرد صحيح متوليان دانشگاه


عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با بيان اينکه دانشجويان جديدالورود بايد افراد برجسته و نخبه علمي را سرلوحه خود قرار دهند، گفت: بینش صحیح سیاسی در دانشگاه‌ها برعهده دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است که حضور آن‌ها برای نمایش خطوط صحیح فکری به دانشجویان بسیار موثر است.

نيازي: عزل و نصب‌ها در دانشگاه نبايد دستخوش سياسي‌کاري شود

"عضو تبيين مواضع بسيج دانشجويي كشور" آرامش را براي فضاي دانشگاهي كشور در آستانه سال تحصيلي جديد ضروري دانست و گفت: با توجه به محيط علمي دانشگاه، عزل و نصب رؤساي دانشگاه بايد با بحث‌هاي علمي و تخصصي انجام شود.

فراخوان آثار همایش ملی «وقف، حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی»


دبیرخانه همایش ملی «وقف، حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی» فراخوان داد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار