افتتاحیه کنگره بین‌المللی ارتقای سلامت زنان صبح امروز در ارومیه برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، آئین افتتاحیه کنگره بین‌المللی سلامت زنان صبح امروز در محل سالن آمفی تئاتر مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی  ارومیه برگزار شد.

در آئین افتتاحیه این مراسم کوروش ساکی، رئیس کنگره بین‌المللی سلامت زنان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی به ارائه گزارشی از کنگره پرداخت و برنامه‌های این کنگره  توسط فاطمه بهادری، به عنوان دبیر علمی کنگره تداوم یافت.

در ادامه مراسم استاندار آذربایجان غربی بیاناتی در ارتباط با جایگاه زن در جامعه و لزوم اهمیت پرداخت به آن ارائه کرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا اسم حسینی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان سخنران بعدی این مراسم بود که از بعد دینی و اسلامی بر اهمیت توجه به موضوع سلامت زنان اشاره کرد و مطالبی در این رابطه ارائه داد.

جمشید کرمانچی، معاون فنی دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی نیز در ارتباط با سلامت مادران در بیمارستان‌های کشور به ارائه توضیحات لازم پرداخت و به اقدامات انجام شده در این زمینه در کشور اشاره کرد.

در پایان این مراسم علیرضا مرندی، فوق تخصص نوزادان، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و دبیر انجمن پریناتولوژی ایران نیز با اشاره به نگاه ایران و جهان به ابعاد مختلف سلامتی زنان، توضیحاتی مبسوط در این رابطه به حاضرین مجلس ارائه دادند.

این همایش از امروز به طور رسمی در همین مکان آغاز شده و با ارائه مقالات متعدد به مدت سه روز ادامه می‌یابد.

این همایش در 12 نشست علمی، در حوزه‌های مختلفی با ارائه مقالات و سخنرانی‌‌های علمی و تخصصی اساتید داخلی و خارجی به موضوع سلامت زنان و راهکارهای ارتقای آن می‌پردازد که با تبادل آخرین یافته‌های علمی مربوط به سلامت زنان توسط سخنرانان و مدعوین حاضر در این همایش همراه می‌شود.

این کنگره سه روزه با حضور 20 استاد، 23 دانشیار و 40 استادیار از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تبریز و ارومیه و با شرکت چهار مهمان خارجی، در محورهای مختلفی نظیر سبک درست زندگی، مشکلات روحی و روانی زنان، حاملگی‌های پرخطر، سرطان‌های شایع زنان، تنظیم خانواده، طب سالمندی و یائسگی، اشتغال، خشونت علیه زنان و ... برگزار می‌شود.

گفتنی است تعداد کل مقالات پذیرفته شده برای شرکت در این کنگره یک هزار و 301 مقاله است که 50 مقاله در قالب سخنرانی، 300 مورد به صورت پوستر و 300 مقاله به صورت چاپ شده در این همایش شرکت داده شده‌اند.
برچسب ها: کنگره ، سلامت ، زنان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.