به گزارش
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «محمد اسماعیلی»، در خصوص پیشرفت کند عملیات اجرایی جادهی «طارم فومن شفت» از محور آببر به قلعه رودخان، تصریح کرد: عملیات اجرایی این جاده در برنامهی عمرانی این شهرستان قرار دارد، اما با توجه به کمبود اعتبارات و شرایط کنونی در تخصیص اعتبارات که منابع اعتباری محدود است، توجه بیشتر در تخصیص اعتبارات معطوف به پروژههای نیمهتمام است.
وی افزود: فاز نخست بازسازی این جاده از دستجرد تا آببر در حال اجراست و این عملیات اجرایی با وجود مشکل اعتباری در حال اجراست و امید میرود فاز نخست آن بهزودی به پایان برسد، اما آغاز بازسازی فازهای بعدی به سالهای آینده موکول میشود.
این مقام مسوول در خصوص نبود پل ارتباطی میان روستای ارشت با مرکز شهرستان طارم که 20 روستا را با مشکل مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: روی رودخانه قزلاوزن دو پل منجیل و آببر فعال است و ساخت پل چورزق به درام نیز در حال اجراست و ساخت آن هنوز به پایان نرسیده است که با توجه به کمبود اعتبارات و شرایط کنونی امکان ساخت پل دیگری بر روی رودخانه قزلاوزن وجود ندارد و در جلساتی که با مسوولان استانی برای ساخت این پل مطرح شده بود اعلام شد که هماکنون امکان ساخت این پل وجود ندارد و فقط میتوان امیدوار بود که با به پایان رسیدن ساخت پل چورزق به درام بخشی از مشکلات عبور و مرور برطرف شود.
وی در خصوص نبود ترمینال مسافربری در شهرستان طارم، اظهار کرد: برای برطرف کردن این مشکل، فرمانداری شهرستان با ادارات مرتبط با آن جلساتی را برای برنامهریزی باید برگزار کنند، چون در این موضوع نقش بخش خصوصی بسیار مهم است و بخشهای دولتی میتوانند با در اختیار قرار دادن فضا به آنان کمک کنند.
اسماعیلی یادآور شد: با تشکیل یک تعاونی مسافربری، بخش خصوصی میتواند در این زمینه سرمایهگذاری کند و فرمانداری شهرستان نیز میتواند با تنظیم نامهای به نمایندگان مردم در مجلس از کمک آنان در تشکیل یک پایانهی مسافربری کمک کند که برای آن باید بخش خصوصی وارد شود.