کارشناس مسئول بهداشت محیط بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با اشاره به عدم آگاهی‌ها در تفکیک زباله‌های عفونی بیمارستانهای کهگیلویه و بویراحمد گفت: یابد این مسئله به ویژه به همراهان بیماران و سرپرستاران آموزش داده شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، نجمه نعمت‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تفکیک زباله‌ در بیمارستان‌ها از مسائل مهمی است که نیاز به آموزش مداوم و مستمر دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تفکیک زباله‌های بیمارستانی ـ عفونی و غیر عفونی ـ به عنوان یکی از مسائل بهداشت عمومی، افزود: این مبحث که باید از سوی کارکنان بخش‌های درمانی و بیماران و همراهان آن‌ها رعایت شود، در قالب مدیریت پسماندها ارائه می‌شود که در استان کهگیلویه و بویراحمد باید جدی گرفته شود.

وی با تأکید بر لزوم انسجام و هماهنگی بین بخش‌های مختلف بیان کرد: ارتقای سطح بهداشت در جامعه تنها با انسجام بین بخشی محقق می‌شود.

نعمت‌پور با تاکید بر تلاش برای تحقق مدیریت صحیح پسماندها در محیط های بیمارستانی، گفت: متاسفانه در بیمارستان‌ها علی‌رغم نظارت و آموزش مداوم، همچنان شاهد اشتباهاتی در زمینه تفکیک زباله‌ها در بخش‌ها مختلف، به ویژه سرپرستاران  و همراهان بیماران هستیم  که ناشی از بی توجهی و سهل انگاری نسبت به موازین و مقررات بهداشتی است.

این کارشناس بهداشت محیط ادامه داد: هم اکنون در بسیاری از استان‌های کشور تلاش برای کاهش پسماند شروع شده، ولی ما همچنان در ابتدای راه مدیریت پسماند و تفکیک در مرحله تولید هستیم که این امر اهمیت تلاش مضاعف برای حرکت رو به جلو در این مسیر را نشان می دهد.

وی یادآور شد: این مشکل و معضل بزرگ تا زمانی که مردم و کارکنان دلسوزانه خود را مسئول رعایت قوانین ندانند، برطرف نخواهد شد.

این کارشناس بهداشت محیط خاطرنشان کرد: کنترل و مدیریت صحیح پسماندهای بیمارستانی در مرحله تولید، نگهداری، جمع آوری، انتقال، پردازش و دفع، نیازمند نظارت، همکاری و هماهنگی کارکنان درمانی خدماتی، بیماران و همراهان آن‌ها است./ج1

برچسب ها: یاسوج ، پسماند ، معضل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.