در بين نام‌هايي كه به عنوان ثروتمندترين مردان جهان شناخته مي‌شوند، عده‌اي نيز به يك خصوصيت شهره‌اند: آنها در كودكي يا جواني از كشور خود مهاجرت كرده و با تلاش خود توانسته‌اند در سرزميني كه به آن تعلق نداشته نام و آوازه‌اي براي خود دست و پا كنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نكته جالب توجه در زندگي ثروتمندان مهاجر اين است كه در بدو مهاجرتشان زندگي معمولي‌اي داشته‌اند و حتي براي گذران زندگي مجبور بوده‌اند چندين كار را همزمان با هم انجام دهند. نمونه‌ بارز آن «دون چانگ» كره‌اي. آنها اما سخت تلاش كرده‌اند و حالا مدت هاست در بين ثروتمندان دنيا قد علم كرده‌اند.

فوربس در مطلبي كه به تازگي منتشر كرده است به ثروتمنداني پرداخته است كه روزي از كشور خود مهاجرت كرده، سختي‌ها را به جان خريده‌اند و حالا مرداني سرشناس و تاثيرگذارند.

منوج بارگاراوا

اصليت: هندي

«منوج بارگاراوا» وقتي به آمريكا رفت نوجواني بود كه در دانشگاه پرينستون ثبت‌نام كرد اما طولي نكشيد كه درس و مشق و ينگه دنيا را رها كرد و به هند بازگشت و مدت 12 سال را به عنوان يك راهب در آنجا گذراند. «بارگاراوا» وقتي به آمريكا بازگشت فردي كاملا معمولي بود تا اينكه مدت‌ها روي فرمول نوعي نوشابه انرژي‌زا فكر كرد و آن را به توليد انبوه رساند. او نهصد و هفتاد و چهارمين ميلياردر جهان است.

 سرگئي برين

اصليت: روسي

«سرگئي برين» وقتي كودكي شش ساله بود به همراه مادر خود از روسيه به ايالات‌متحده مهاجرت كرد. پدر او «مايكل برين»، رياضي‌دان و مادرش يك محقق دانشمند در سازمان فضايي ناسا بود. «سرگئي» در سال 1998 ميلادي در جريان يك سمينار علمي در «استنفورد» با «لري پيج» آشنا شد و چندي طول نكشيد كه «برين» به گوگل پيوست.

دون چانگ

اصليت: كره اي

«دو وون چانگ» و همسرش «جين سوك» در سال 1981 ميلادي از كره به آمريكا مهاجرت كردند. او در ابتداي ورود به آمريكا براي گذران زندگي خود مجبور شد همزمان سه شغل را باهم انجام دهد: سرايداري، كارگر پمپ بنزين و گارسن يك كافه. اين زوج كره‌اي نخستين فروشگاه لباس خود را در سال 1984 افتتاح كردند. آنها اكنون مالك بيش از 480 فروشگاه لباس هستند .

پگي و اندرو چرنگ

اصليت: چيني

«اندور چرنگ» در سال 1966 ميلادي با مقدار كمي پول از چين وارد آمريكا شد. اندكي بعد به همراه پدرش رستوراني را افتتاح كرد: رستوران پاندا. 10‌سال بعد او به همراه همسرش «پگي» نخستين فست‌فود خود را با نام «پاندا اكسپرس» افتتاح كرد. اكنون 1500 شعبه از «پاندا اكسپرس» مشغول بكار هستند كه مجموع فروش آنها 1.6 ميليارد دلار برآورد مي‌شود.

شهيد خان

اصليت: پاكستاني

اين سيبيلوي پاكستاني وقتي 16 سال داشت براي ادامه تحصيلات به آمريكا وارد شد، اما چيزي نگذشت كه فعاليت‌هاي تجاري و بازرگاني‌اي كه انجام مي‌داد از او يك ميلياردر مهاجر ساخت. علاوه بر اين او در سال 2012 ميلادي نيز اقدام به خريد يك تيم فوتبال آمريكايي در ليگ اين كشور كرد. «شهيد خان» اكنون با ثروتي بالغ بر 2.9 ميليارد دلار چهارصد و نودمين ميلياردر جهان است.

مايكل موريتز

اصليت: ولز

«مايكل موريتز» 58 ساله است و هم‌‌اكنون در «سانفرانسيسكو» اقامت دارد. نكته جالب توجه درمورد او اين است كه «موريتز» پيش از اينكه به دنياي تجارت وارد شود، روزنامه‌نگار بوده است. وي تحصيلاتش را در زمينه علم و تكنولوژي انجام داده است. ثروت او تا مارس 2013 ميلادي بالغ بر 2.2 ميليارد دلار بوده كه با اين ميزان ثروت در رده ششصد و هفتادمين ثروتمند جهان قرار گرفته است.

روپرت مرداك

اصليت: استراليايي

كمتر كسي است كه اين چهره جنجالي را نشناسد. رسوايي‌هاي اخير درمورد شنود،حسابي نام «مرداك» را سر زبان‌ها انداخت. مرداك 82 ساله مجبور شد شهروند آمريكا شود چراكه قوانين ايالات متحده به هيچ خارجي‌اي اجازه نمي‌دهد كه سهامدار عمده شبكه‌هاي بزرگ تلويزيوني آمريكا باشد. با اين حال غول‌هاي خبري او چندين دهه است كه در آمريكا فعاليت مي‌كنند.

پيير اميديار

اصليت: ايراني

«پيير اميديار» در سال ۱۹۶۷ ميلادي از پدر و مادري ايراني در پاريس به‌دنيا آمد. شش ساله بود كه به همراه خانواده‌اش به مريلند آمريكا رفت. «پيير اميديار» رئيس و موسس سايت e-bay اولين و معروفترين وب‌گاه مخصوص حراج و خريد و فروش اينترنتي است. ثروت او تا ماه مارس سال‌جاري ميلادي بالغ بر 8.7 ميليارد دلار بوده است. با اين ثروت او صد و بيست و سومين ميلياردر جهان است. /تهران امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار