نمایشگاه IFA 2013 که از ۱۲ شهریور در برلین شروع به کار کرد، به کار خود پایان داد. اکنون با ما باشید تا نگاهی کلی به نمایشگاه و مهم ترین ابزاری که در آن معرفی شدند بیندازیم:

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛
گلکسی نوت ۳ گل سر سبد تمام محصولات IFA بود. پر سر و صدا ترین محصول و دستگاهی که مردم بیش از همه برایش انتظار می کشیدند. سامسونگ زحمت کشیده و قلم معروف گلکسی نوت را بهبود داده و امکانات ویژه ای برای چند وظیفگی بهتر به آن اضافه کرده. S Pen جدید بهترین قلمی است که یک گوشی می تواند داشته باشد. در کنار این ها سامسونگ نسخه جدید تبلت گلکسی نوت ۱۰٫۱ را معرفی کرد. علاوه بر این دو محصول، سامسونگ با معرفی ساعت هوشمند Galaxy Gear، دومین شرکتی است که به صورت جدی وارد این عرصه شده. (نفر اول سونی بود)

• سونی حضور پررنگی در این نمایشگاه داشت و راستش را بخواهید به نظرم بیشتر از همه زحمت کشیده بود. محصولاتی نوآورانه و خلاقانه که شایسته ستایش هستند. اولین آن ها Xperia Z1 است که پیش تر با نام Honami شناخته می شد و دارای دوربین فوق العاده ۲۰ مگاپیکسلی است. بعد از Xperia Z1 بیشترین نگاه ها به لنزهای جدید سری G سونی بود که کاملاً هوشمند هستند و می توان آن ها را روی هر تلفن هوشمندی نصب کرد و به عکاسی با کیفیت بالای ۱۸ و ۲۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال پرداخت. حتی می توان با این لنزها به تنهایی بدون اتصال به تلفن هوشمند به عکاسی پرداخت و بعداً آن ها را منتقل کرد. بعد از این شاخص ترین محصول سونی دوربین فیلم برداری هندی کم با کیفیت UHD 4K بود. اینگونه به تدریج کیفیت ۴K هم بین مردم رایج خواهد شد.

• چند تلویزیون در این نمایشگاه معرفی شدند که مهم ترین آن ها دو تلویزیون سامسونگ و ال جی بودند. LG تلویزیونی ۷۷ اینچی OLED را با کیفیت ۴K معرفی کرد که بزرگترین تلویزیون OLED با کیفیت ۴K تا کنون است و سامسونگ هم با نمایش اولین تلویزیون خمیده ۶۵ اینچ با کیفیت ۴K حسابی غوغا کرد.

• در نمایشگاه IFA 2013، لپ تاپ ها و اولترابوک های زیادی معرفی شدند اما به نظر ما مهم ترین آن ها Lenovo IdeaPad Yoga 2 Pro بود. علاوه بر سخت افزار قوی، طراحی خلاقانه و وزن بسیار کم، نمایشگر این دستگاه واقعاً فوق العاده است. یادتان است در مقاله ای انواع نمایشگرها را بررسی کردیم؟ در انتهای آن فناوری IGZO را معرفی کردیم که می توان با آن نمایشگرهایی با دقت تصویر ۳۲۰۰×۱۸۰۰ ساخت. خب، حالا این فناوری در IdeaPad Yoga 2 Pro مورد استفاده قرار گرفته و نمایشگرآن شما را شگفت زده می کند. البته چاشنی صفحه لمسی هم به آن اضافه شده است.

• یک فناوری که لایق توجه بیشتری بود، HDMI نسخه ۲ بود. HDMI با توانایی انتقال تصاویر با کیفیت بسیار بالای ۴K و نرخ نوسازی تا ۱۲۰ هرتز و قدرت نمایش رنگ ها تا ۳۶ بیت که رقمی فوق العاده است بهترین تجربه تصویری و حتی صوتی را ارائه می کند. HDMI 2.0 قابلیت انتقال صدای ۸ کاناله را هم دارد.

بسیار خوب، این ها مهم ترین های نمایشگاه IFA امسال بودند. شما در مورد نمایشگاه امسال چه نظری دارید؟ به نظر شما مهم ترین محصولات کدام ها بودند؟

برچسب ها: دریچه ، ifa ، خبر ، لایفوتک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا06
۰۰:۳۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
فقط سامسونگ بای