نرگس معدنی پور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از ارسال 4 هزار اثر به جشنواره عکس زنان و زندگی شهری، خوشنویسی کوثر و بهترین ها از دورریختنی ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، " نرگس معدنی پور " مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه بخش نمایشگاهی دومین جشنواره تسنیم که صبح امروز 19 شهریور در باغ موزه قصر برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: امسال دومین جشنواره تسنیم در دوبخش فرهنگی و هنری و ابتکارات جامعه محور برگزار می شود. قدمت بخش فرهنگی و هنری جشنواره تسنیم بیشتر از جشنواره است در واقع بخش هنری جشنواره تسنیم از هفت سال گذشته شروع شده و شامل جشنواره های عکس، خوشنویسی و بهترین ها از دورریختنی ها می شود.
وی گفت: سه جشنواره مذکور، با توجه اهداف جشنواره تسنیم و سیاست های محله محوری شهرداری تهران طی دوسال گذشته به عنوان بخش نمایشگاهی جشنواره تسنیم شناخته می شود.
معدنی پور با اشاره به ارتقا سطح کیفی و افزایش تعداد آثار ارسالی به جشنواره تسنیم ادامه داد: بیش از هزار و 500 اثر در بخش خوشنویسی، 2هزار و 200 اثر در بخش بهترین ها از دورریختنی ها و نزدیک به هزار اثر نیز در بخش عکس زنان و زندگی شهری دریافت شده که از این میان 300 اثر برتر برای حضور در نمایشگاه متمرکز انتخاب شده است.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: هرسال شاهد بروز و شکل گیری خلاقیت و ابتکارات جدیدی در جشنواره های هنری تسنیم هستیم به عنوان مثال فراوانی استفاده از رنگ در آثار خوشنویسی در جشنواره کوثر خودنمایی و امروز استفاده از آن در بین هنرمندان فراگیر شده است.
وی عنوان کرد: این جریان سازی ها و بروز استعدادهای بالقوه مهمترین هدف جشنواره تسنیم که علاوه بر زمینه سازی برای حضور اجتماعی بانوان، به بلوغ شخصیتی آنها نیز کمک خواهد کرد. حضور و مشارکت تمام گروه های سنی و قشر های مختلف جمعیت بانوان شهر تهران در جشنواره تسنیم نشانگر این است که این جشنواره در معرفی و عرضه خود بسیار موفق عمل کرده است.
معدنی پور ادامه داد: جشنواره تسنیم پیشنهادهای متنوعی پیش روی بانوان قرار می دهند تا بتوانند برای مدیریت اوقات فراغت و ارتقا سطح بینش و اگاهی خود و خانوادشان مطابق با سلیقه و خواسته هایشان مناسبت ترین فعالیت را انتخاب کنند.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران تصریح کرد: در سال گذشته شکل گیری کانون های خانه تسنیم محله ها برای مدیریت فرهنگی شهر دغدغه جدی تری از فرآیند اجرایی جشنواره تسنیم بود ولی امسال با تحقق این مهم ارتقا سطح کیفی جشنواره بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: از اول تا ده مهر نمایشگاه های  منطقه ای و غیر متمرکز بخش ابتکارات جامعه محور نظیر طرح های پیشنهادی بانوان در خصوص رفع مشکلات محل زندگی شان  برگزار و 30 مهر اختتامیه این بخش به میزبانی برج میلاد برگزار خواهد شد.
نمایشگاه آثار منتخب جشنواره عکس زنان و زندگی شهری، خوشنویسی کوثر و بهترین از دورریختنی ها تا 29 شهریور در محل باغ موزه قصر دایر خواهد بود. همچنین مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش خلاقیت های فرهنگی و هنری جشنواره تسنیم 24 شهریور برگزار می شود./ف
برچسب ها: خلاقیت ، تسنیم ، عکس ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار