رئيس دانشگاه شهركرد گفت :رتبه علمي اين دانشگاه در ميان دانشگاه هاي كشور در سال تحصيلي ۹۲-۹۱ از ۳۷ به ۲۶ ارتقاء يافت.

اسماعيل اسدي در نشست مشترك با نمايندگان مردم استان چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي با بيان دست آوردهاي علمي و پژوهشي دانشگاه شهركرد در يكسال گذشته، تاكيد كرد: افزايش رشته هاي تحصيلي در مقاطع تحصيلات تكميلي از اين افتخارات است.
وي ادامه داد: هرم مقاطع تحصيلي دانشگاه شهركرد به سمت كارشناسي ارشد و دكترا تغيير يافته است به گونه اي كه هم اكنون در اين دانشگاه ۳۶ رشته دكتراي تخصصي، ۶۲ رشته كارشناسي ارشد و ۳۹ رشته در مقطع كارشناسي فعال است.
اسدي با بيان اينكه حدود ۴۰ درصد از دانشجويان ورودي به اين دانشگاه در سال تحصيلي ۹۳-۹۲ در رشته هاي تحصيلات تكميلي به تحصيل مشغول مي شوند، ادامه داد: مجوز راه اندازي پرديس دانشگاه شهركرد نيز اخذ شده است و اين دانشگاه مجوز راه اندازي ۱۲ رشته را در مقطع كارشناسي ارشد و سه رشته را در مقطع دكترا از شوراي گسترش آموزش عالي دريافت كرده است.
رئيس دانشگاه شهركرد در ادامه با بيان مشكلات اين دانشگاه در مسير تحقق اهداف توسعه، گفت: استان چهارمحال و بختياري از نظر موقعيت جغرافيايي امكان گسترش واحدهاي دانشگاهي را دارد ولي بايد زمينه راه اندازي اين امكانات نيز در شهرها فراهم
شود.
نماينده ولي فقيه در دانشگاه شهركرد نيز در اين نشست با تجليل از برگزار كنندگان اين نشست، بر لزوم همكاري دولت و مجلس براي تحقق اهداف كشور به ويژه در آموزش عالي تاكيد كرد.
حجت الاسلام اميرقلي جعفري از نبود خوابگاه به ميزان كافي براي اسكان بخشي از دانشجويان روزانه اين دانشگاه به عنوان يكي از مشكلات ياد كرد و اظهار داشت: قانون برنامه پنجم توسعه كشور نيز در برخي تبصره ها، اجازه ساخت واحد جديد را نمي دهد كه همفكري و اقدام نمايندگان مجلس در حل اين مشكل ضروري است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.