نويسنده آمريکايي تاکيد کرد آمريکا مي خواهد با دروغها و تبليغات امپرياليستي به سوريه حمله کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛  رالف شونمن در گفتگو با اين شبکه درباره توطئه آمريکا براي حمله به سوريه گفت اظهارات دو شهروند ايتاليايي و بلژيکي که اخيرا از دست ستيزه جويان سوريه آزاد شده و به کشورهايشان بازگشته اند ثابت مي کند گزارشهاي بسياري از رسانه ها و اظهارات بسياري از مقامات سراسر جهان بويژه دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا مبني بر اينکه دولت بشار اسد رئيس جمهور سوريه از تسليحات شيميايي عليه مردم خود استفاده کرده است ساختگي و دروغ است وهدف از آن فراهم کردن زمينه حمله به سوريه است.

حتي بسياري از اعضاي کنگره آمريکا که اوباما دنبال جلب موافقت آنها براي جنگ است، با وجود اينکه تصاوير مربوط به قربانيان حمله شيميايي را ديده اند، درباره صحت و محکم بودن اسناد و مدارک دولت اوباما ترديد دارند. حتي برخي از اعضاي کنگره گفته اند اکنون بيش از هر زمان ديگري قانع شده اند هيچ سند و مدرکي وجود ندارد ثابت کند بشار اسد از تسليحات شيميايي استفاده کرده باشد.

هم اکنون دولت اوباما در موضع تدافعي قرار گرفته است و همه تلاش خود را مي کند اعضاي کنگره را درباره اين حمله و اسناد و مدارک ادعايي خود متقاعد کند. حتي در مقاله اي که ماه مارس در روزنامه اسرائيلي هاآراتص چاپ شده بود، تاکيد شده است گروههاي جهادي و نه دولت بشار اسد، پشت حملات شيميايي در سوريه است.

حتي گزارشها و مقالاتي در برخي از نشريات معتبر آمريکا چاپ شده است که نشان مي دهد شاهزاده بندر رئيس دستگاه اطلاعاتي عربستان تسليحات شيميايي براي شورشيان و ستيزه جويان سوريه فراهم کرده است. از همه مهمتر اينکه بيش از شصت درصد از مردم آمريکا ادعاي دولت اوباما را درباره حملات شيميايي رد مي کنند و با هر گونه حمله نظامي به سوريه مخالفند. دولت آمريکا مي خواهد يک بار ديگر بر اساس دروغ و تبليغات امپرياليستي خود کشور ديگري را در خاورميانه با حملات خود ويران و نابود کند. حالا که روسيه پيشنهاد کرده است تسليحات شيميايي سوريه تحت نظارت و کنترل بين المللي قرار گيرد و سوريه نيز با آن موافقت کرده است، اين مسئله شرايط را براي باراک اوباما براي جلب موافقت براي حمله نظامي به سوريه دشوارتر از هميشه کرده است.

 البته به نظر من آنچه بايد تحت کنترل و نظارت بين المللي قرار گيرد ، تجاوزات آمريکا و استفاده اين کشور از دستگاههاي جاسوسي براي تامين تسليحات شيميايي براي مزدوران خود در سوريه است تا از آن به عنوان بهانه اي براي حمله نظامي به اين کشور بهره ببرد. اين اقدام آمريکا يک جنايت بزرگ است که جامعه بين المللي بايد با آن مقابله کند و دولت آمريکا در دادگاه بين المللي محاکمه کند. 
برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، تبلیغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار