حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسنی‌اژه‌ای:

پرونده سانحه آزادراه قم-تهران بدون نوبت رسیدگی خواهد شد

سخنگوی دستگاه قضا در ارتباط با سانحه آزادراه قم-تهران و کشته و مجروح شدن 83 نفر از هموطنان گفت: تمام کسانی که به نحوی از انحاء در خصوص این حادثه مسئولیتی داشته باشند بدون هیچ اغماضی و خارج از نوبت توسط سه قاضی به پرونده آنها رسیدگی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در ارتباط با سانحه تصادف آزادراه قم-تهران که منجر به کشته و مجروح شدن 83 نفر از هموطنان‌مان شد اظهار داشت:‌ این حادثه موجب تاثر همگان شد و بنده برای بازماندگان آرزوی صبر و برای مصدومین از خداوند متعال شفای عاجل مسئلت دارم.  
 
وی ادامه داد: دادسرای قم به محض اطلاع از حادثه وارد عمل شده و کارهای  اولیه در جهت تعیین مصدومین، تحویل جنازه‌ها و همچنین کارشناسی برای تشخیص مقصرین را پیگیری کرده است.  
 
دادستان کل کشور تصریح کرد: بعد از اطلاع یافتن از این حادثه شخصا وارد عمل شدم و مستقیما چندین نوبت با رئیس دادگستری و دادستان و سه قاضی که منحصرا روی این پرونده کار می‌کنند تماس گرفتم و دستوراتی داده شد تا با استفاده از کارشناسان مجرب علت اصلی این حادثه مشخص شود.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين محسنی اژه‌ای در ارتباط با مقصرین این سانحه تاکید کرد:‌ تمام کسانی که به نحوی از انحاء در خصوص این حادثه مسئولیتی داشته باشند بدون هیچ اغماضی و خارج از نوبت به پرونده آنها رسیدگی خواهد شد.
 
سخنگوی دستگاه قضا در ارتباط با عاملین این حادثه افزود: باید ببینیم شرکت سازنده مرتکب قصور شده و یا اینکه راهدار تجهیزات لازم را داشته و یا راننده ملزم به رعایت قانون بوده و آیا قصور از شرکت تعاونی که این اتوبوس‌ها را در اختیار داشته است.  
 
وی اظهار داشت: از آنجایی که مشابه این حوادث را چند روز پیش در آزادراه قم-تهران شاهد بودیم و طی آن اتوبوسی آتش گرفت، بنابراین لازم است که وزارت صنایع و وزارت راه عنایت لازم را به خرج داده تا حوادثی از این دست تکرار نشود.  
 
دادستان کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر کارشناسان مربوطه به این مسئله رسیدگی و نتیجه نهایی را اعلام کنند.  
انتهای پیام/  
 

برچسب ها: قم ، تهران ، کارشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
احتمالا به خاطر گرونی بیش از حد لاستیک نتونسته خوبش وبخره از چینی هاش گرفته
آخه بی معرفتا طی دو سال قیمت لاستیک 3برابر شده
ماشینم احتمالا قسطی بوده وراننده تو فکر دادن قسط
خدایا ..................
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی از نیشابور
۲۱:۴۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
چند روز قبل از محور سبزوار شاهرود عبور میکردم دیدم که جاده رفت وبرگشت که قبلا از هم دور بود را به کنار هم می اورند ایامیشود اداره راه دلیل این نزدیک اوردن دو مسیر را بیان کند به نظر من یکی ازعوارض ان همین تصادف اخیرمیباشد دومین عیب ان هزینه هنگفت نصب گارد ریل و دیگر عیب اصلی ان افتادن نور چراغ ماشینهای مقابل در چشمان راننده .همه این اتفاقها در جایی قرار گرفته که زمینهای اطراف کویری و بی ارزش است لذا این بنده صاحبان ازاد راه را در تصادف اخیر بی تقصیر نمیدانم
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۱:۲۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
سلام.وقتی لاستیک درجه یک که میشلن ایتالیا هست جفتی 4.800.000هزارتومان باشه وکسی نتونه این لاستیک و بخره مجبور میشه لاستیک چینی بخره بانصف قیمت واونم این میشه.البته همه چیز دست خداست.
Singapore
علی
۱۹:۰۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
وقتی لاستیک های که استفاده می کنیم اکثرا روکش شده این مسائل هم پیش میاد چرا از بهترین لاستیک ها با تکنولوژی روز استفاده نکنیم تو این چند سال اخیر خبر دارید چقدر از لاستیک هایی که زیر ماشین های نو بیرون میدن ترکیده؟
Iran (Islamic Republic of)
قاسم لاجوردی
۱۸:۵۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
سریع تر سیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
روحانی مچکریم
United States of America
کیانوش
۱۶:۳۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
وای بر ما که تو کشورمون تا یه اتفاق مهیب نیفته پیگیری نمیکنیم چرا قبل از واقعه نه؟؟؟؟هان؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
kazem
۱۶:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
با سلام دعا می کنیم هیچ تصادفی توی این مملکت رخ ندهد بنی ادم اعضای یکدیگرند که ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
لاستیک ترکیدن دیگه پیگیری نداره.....زندگی همینه داداش..اینها هم عمرشون و سرنوشتشون همینجا بوده
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۵:۲۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
واقعا" وحشتناک و غم انگیزه، عاجزانه خواهشمندیم هر چه سریع تر پیگیر پرونده این سانحه دلخراش باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
شما رابه خداقسم میدم همه کارهای لازم را انجام دهید که کمترشاهد این تصادفات وحشتناک وغم انگیز باشیم
آخرین اخبار