اجراي طرح نحل تاکنون 700 کيلوگرم عسل به ارزش هفتاد ميليون ريال از زنبورستان هاي شهرستان بروجن جمع آوري شده است.

رئيس اداره زکات کميته امداد امام خميني (ره) استان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح نحل يکي از اين طرحهاي موفق است که در اين اقدام زنبورداران تعدادي از کندوهاي خود را به نيت زکات مستحبي در نظر مي گيرند و در دوره هاي برداشت عسل، محصول آن را براي فقرا و نيازمندان اختصاص مي دهند.
حجت‌الاسلام روح‌اله مولوی خاطر نشان کرد: اين طرح تاکنون در شهرستان بروجن به طور کامل اجرا شده و شهرستان فارسان هم به تازگي ميزبان اجراي اين طرح است.
وی افزود : 50 زنبوردار بروجني، بخشي از عسل برداشتي از کندوهاي زنبور عسل خود را به زکات مستحبي اختصاص دادند.
دبير زکات شهرستان بروجن هم از جمع آوري 1500 کيلوگرم عسل از زنبورداران شهرستان بروجن تا پايان سال 92 خبرداد و افزود اين اقدام در راستاي احياي زکات مستحبي در اين شهرستان اجرا شد .
حجت الاسلام سيد محمدعلي عدناني افزود: تاکنون 50 نفر از زنبورداران بروجني با حبس 100 کندوي عسل به نيت زکات مستحب، قدم مثبتي را در راستاي احياي اين فريضه فراموش شدۀ الهي برداشته اند،
که به فضل پروردگار متعال در زمينۀ کمک به فقرا، نيازمندان و ديگر مصارف زکات هزينه شده است.
طرح نحل براي اولين بار در سال 1390 در شهرستان بروجن اجرا شد و در سال 1392 در سطح کشور به مرحلۀ اجرا در آمد. در حال حاضر 120 زنبوردار در سطح شهرستان بروجن مشغول به فعاليت در حرفۀ زنبورداري و توليد عسل هستند.
مدير کميته امداد شهرستان فارسان هم گفت :طرح نحل به تازگي دراين شهرستان اجرا شده و در نخستين روزهاي اجراي اين طرح هشت نفر از زنبورداران اين شهرستان 11 کندوي زنبور عسل خود را به آن امر اختصاص دادند‌.
محمدرضافتحي گفت: از اين تعداد کندو 35 کيلوگرم عسل برداشت خواهد شد‌.
هم اکنون 117 زنبور‌دار در شهرستان فارسان فعاليت مي‌کنند./س
برچسب ها: جمع آوری ، عسل ، طرح ، نحل ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.