تعدادي از کميسيونها در مجلس سوريه تأکيد کردند تهديدات آمريکا براي حمله به سوريه ، بي اعتنايي آشکار به مشروعيت بين المللي است و در چارچوب اجراي سناريوي استعمارگرانه با حمايت برخي کشورهاي عربي و منطقه اي به اجرا گذاشته شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ،‌ کميسيون روابط عربي و خارجي، کميسيون ارشاد ، کميسيون امنيت ملي و کميسيون مطبوعات و انتشارات در مجلس سوريه تأکيد کردند تهديدات آمريکا براي حمله به سوريه به بهانه هاي مختلف ، بي اعتنايي آشکار به مشروعيت بين المللي و اصول قانون بين الملل و منشور سازمان ملل متحد است.
اين کميسيونها ديروز پس از نشستي در بيانيه اي خاطر نشان کردند اين تهديدات در چارچوب اجراي سناريوي استعمارگرانه و با کمک دست نشانده هاي استعمارگران در منطقه اجرا مي شود و اين تهديدات به کشوري که تهديد شده است کاملا حق مي دهد تا با همه وسايل موجود از خودش دفاع کند.
اين کميسيونها هشدار دادند اين موضوع به شعله ور شدن منطقه و احتمالات خطرناکي منجر خواهد شد و کسي نمي تواند عواقبش را پيش بيني کند.
محمد جهاد لحام رئيس مجلس سوريه نيز گفت هدف از اين نشست، دادن پيام رسانه اي در خصوص نقش مجلس نمايندگان در همه استانها و مشارکت آنها در مخالفت با تهديدات آمريکا عليه سوريه است.
لحام به لزوم حفظ وحدت و يکپارچکي در کنار ارتش سوريه تأکيد کرد و گفت دولت آمريکا با همکاري برخي کشورهاي منطقه اي و عربي و در صدر آنها عربستان و قطر به بهانه هاي واهي براي حمله به سوريه برنامه ريزي مي کند همچنانکه در حمله به عراق چنين کرد.
وي از کشورهاي عربي خواست با اين حمله مخالفت کنند و حکام خود را تحت فشار قرار دهند.
عمران الزعبي وزير اطلاع رساني سوريه نيز در اين نشست گفت دولت اين کشور از سلاحهاي شيميايي استفاده نکرده است و دولت آمريکا هيچ مدرک ملموس و قابل قبولي ندارد که نشان دهد ارتش سوريه از اين سلاح استفاده کرده است. وي خاطر نشان کرد آمريکا و اسرائيل به دنبال بهانه براي حمله به سوريه هستند.
الزعبي گفت گروههاي تروريستي خط شکنهاي نظامي و به عبارت ديگر نيروي پياده نظام آمريکا هستند.
وي تصريح کرد اگر آمريکا به سوريه حمله کند ارتش عربي سوريه به همان شيوه اي که اکنون در حال مقابله است پاسخ خواهد داد و شايد شديدتر از اين نيز پاسخ دهد و سوريه براساس قوانين بين المللي و منشور سازمان ملل حق دفاع از خود را دارد.
الزعبي بار ديگر تأکيد کرد براي راهکارهاي سياسي امکان موفقيت وجود دارد تا صلح در منطقه حفظ شود و امنيت به سوريه بازگردد. وي افزود موضع سوريه آن است که بدون پيش شرط در کنفرانس ژنو شرکت کند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار