سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس نمونه دولتی که از سال 65 با هدف تربیت نیروی انسانی آینده جمهوری اسلامی آغاز شد کمترین خروج دانش آموز از کشور داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در یازدهمین کنگره سراسری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی که هم اکنون در تالار وزارت کشور در حال برگزاری است گفت: امروز ما سندی به نام سند تحول نظام آموزشی کشور را در اختیار داریم که جمیع سندهای بالادستی آموزش و پرورش است.

هدف غایی از نظام تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین حیات طیبه است که اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در رابطه با فعالیت های تشکیلات خود در این حیات طیبه می تواند به ما کمک کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری بحث آرمان گری، پرسش گری و خود انگیختگی در بین دانش آموزان در این اتحادیه را مطرح می کند که بخشی از حیات طیبه است پس ما باید در تشکیلات اتحادیه که اصل مطرح شده از سوی رهبر را در نظر بگیریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید در آموزش هایی که برای دانش آموزان اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان مطرح می شود بحث های مدیریتی را در نظر بگیریم.

فانی ضمن اشاره به این مطلب که مدارس نمونه دولتی از سال 65 با هدف تربیت نیروی انسانی آینده جمهوری اسلامی ایجاد شد گفت: مطالعات نشان داده کمترین دانش آموز مدارس نمونه دولتی از کشور خارج شده که این نشان از محقق شدن هدف ماست.

وی افزود: در بحث هایی که جزء سیاست های جدی اتحادیه است آموزش مدیریت، بحث های تشکیلاتی و رفتارهای سازمانی شدت مورد نیاز است، وقتی بحث از تربیت می کنیم منظورمان ایجاد رفتار مطلوب در متربی است که همین پایداری رفتار رویکردی دارد به نام رویکرد اختیاری که تغییر پذیر و زمان بر است اما پایدار است. در رویکرد اختیاری تغییر باید در راستای ماموریت نیروی سازی و جریان سازی که اتحادیه دارد باشد که بر این مبنا 4 مرحله را طی می کنیم که مرحله اول تغییر در دانش اعضا، مرحله دوم تغییر در بینش، مرحله سوم تغییر در رفتار درونی و مرحله چهارم تغییر در رفتار گروهی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: ما در آموزش های تشکیلاتی و رفتار سازی که جز ماموریت های جدی ماست خود را محدود به تغییر در دانش می کنیم بلکه دانش رفتاری و گروهی مورد نیاز است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: توصیه من به اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، ارتقای سطح علمی و اخلاقی اعضای انجمن، برقراری ارتباط تشکیلاتی و تواضع در رفتار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار