احزاب و گروه هاي سوري و مصري با تظاهرات در قاهره بر مخالفت خود با تجاوز آمريکا به سوريه و ضرورت قطع روابط با آمريکا تاکيد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني العالم، تعدادي از احزاب سياسي و گروه هاي مصري به همراه برخي گروه هاي سوري تظاهراتي در مقابل سفارت آمريکا در قاهره برگزار کردند و خواستار بسته شدن سفارت اين کشور شدند. در همين حال شخصيت هاي برجسته سياسي خواستار حمله به منافع آمريکا در سراسر جهان در صورت حمله اين کشور به سوريه شدند. 
اسلام ابوالمجد خبرنگار العالم در قاهره در گزارشي که با پخش تصاويري از اين تظاهرات همراه بود گفت: شرکت کنندگان در اين تظاهرات با سردادن شعارهايي مخالفت خود را با هرگونه عمليات نظامي غرب عليه سوريه اعلام کردند و پلاکاردهايي با خود حمل مي کردند که شعارهايي با همين مضمون و در حمايت از وحدت ملي روي آنها نوشته شده بود. تظاهرکنندگان همچنين مخالفت خود را با تقسيم سوريه اعلام کردند. 
در ادامه گزارش آمده است: در اين تظاهرات که از ميدان التحرير آغاز شد تعدادي از احزاب سياسي از جمله برخي گروه هاي سوري حضور داشتند و با حرکت به سمت سفارت آمريکا در قاهره خواستار قطع روابط با اين کشور و اعلام حمايت کامل از مردم سوريه در مقابل هرگونه تجاوز عليه اين کشور شدند. 
محمد بسيوني از رهبران حزب ناصري در مصر گفت: در صورت حمله به سوريه منافع آمريکا هدف حمله قرار خواهد گرفت و امنيت ملي مصر که به سبب حمله احتمالي عليه سوريه با خطر روبروست، به تهديدي براي امنيت ملي آمريکا تبديل خواهد شد. 
در ادامه گزارش آمده است: وزارت خارجه مصر نيز همگام با موضعگيري هاي مردمي در مخالفت با جنگ عليه سوريه، هرگونه حمله خارجي به اين کشور را رد کرد و خواستار حل سياسي بحران اين کشور شد. تظاهرکنندگان در قاهره اعلام کردند هرگونه حل سياسي بحران سوريه بايد بدون دخالت اتحاديه  عرب انجام شود زيرا از نظر آنان اتحاديه عرب زمينه را براي حمله به مردم سوريه فراهم کرده است. 
عبدالحکيم عبدالناصر از رهبران جريان ناصري در مصر گفت: موضع خفت بار اتحاديه عرب را محکوم مي کنيم. 
عادل القلا رئيس حزب عربي سوسياليست در مصر گفت: ايران، مالزي، سنگاپور، چين، هند و پاکستان در آينده نقش زيادي خواهند داشت و نقش آمريکا کاهش خواهد يافت. 
در ادامه گزارش آمده است: برخي سياستمداران و انديشمندان برجسته اعلام کردند تجاوز آمريکا به دمشق به بهانه استفاده از سلاح هاي شيميايي فاقد دلايل و مدارک قانع کننده و واقعي است. به گفته اين افراد هدف از حمله به سوريه ضربه زدن به کشورهاي بانفوذ در منطقه براي تقويت اسرائيل است. 
مصطفي بکري روزنامه نگار مصري و نماينده سابق پارلمان اين کشور گفت: هيچ راه ديگري جز مقاومت وجود ندارد. تسليم شدن به کلي مردود است. 
در ادامه گزارش آمده است: به نظر مي رسد التهاب حاکم بر مردم مصر به سبب اقدامات آمريکا عليه مردم منطقه فقط با متوقف شدن تلاش هاي آمريکا براي از هم پاشيدن کشورهاي منطقه خاورميانه، آرام خواهد شد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار