مشاور عالي مقام معظم رهبري تأكيد كرد: حضور هشتمين اختر تابناك ولايت و امامت حضرت رضا(ع) در ايران باعث تقويت مباني معنوي و اعتقادات شيعي شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،دكتر غلامعلي حداد عادل در نشست تخصصي «بركات حضور امام رضا(ع) در ايران» كه با حضور انديشمندان و فرهيختگان در جوار حرم مطهر رضوي برگزار شد، وجود مرقد منور امام رضا(ع) در ايران را مسبب انتشار پيام خداپرستي و توحيد عنوان كرد و اظهار کرد: عشق و علاقه شيعيان و ايرانيان به اين حريم ملكوتي گرايش آنان را به خداپرستي افزايش داده است.

وي اعتقاد به زنده بودن ائمه‌اطهار(ع) و ناظر بودن آنان بر اعمال، رفتار و كردار ما را جلوه مفهوم ولايت دانست و افزود: در زيارت امين‌الله و جامعه كبيره پيوند خود را با اهل‌بيت(ع) كه تجلي ولايت‌الله هستند، محكم مي‌كنيم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مرقد مطهر حضرت رضا(ع) در ايران را به چلچراغ تشبيه كرد و گفت: بارگاه منور امام علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع) در ايران به مثابه چلچراغ ايران اسلامي است كه اين كشور را درخشان و نوراني كرده و به آن شكوه، جلال و جمال داده است.

وي در ادامه آثار و بركات حضور امام رضا(ع) را در هفت محور تقسيم ‌بندي كرد و افزود: مهم‌ترين بركت حضور ايشان در اين كشور آثار الهي و معنوي آن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنين، آثار تسكين بخش روحي و رواني و تربيتي، بركات فرهنگي، علمي و هنري، بركات اقتصادي و سياست داخلي و بين‌المللي را از ديگر آثار و بركات حضور امام رضا(ع) در ايران برشمرد.

نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه ايرانيان اسلام را از اهل‌بيت(ع) گرفته‌اند، افزود: وجود بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) در ايران، فرصتي براي ابراز ارادت عاشقان خاندان اهل‌بيت صمت و طهارت(ع) به اين امام همام فراهم كرده و مردم ايران تمامي ارادتي كه به ساحت حضرات معصومين(ع) دارند را به ساحت حضرت رضا(ع) عرضه مي‌كنند.

حدادعادل با اشاره به راه‌اندازي مراكز متعدد فرهنگي، ديني، خدماتي و رفاهي در اطراف اين حريم ملكوتي گفت: اين مجموعه‌ها نشانه‌اي كوچك از درياي عظمت ارادت و ذوق مردم شيعه ايران به اهل بيت (ع) است.

وي گفت: پيام شرايط امروز اين مرقد مطهر به جهان اسلام اين است كه اگر اداره حرم حضرات معصومين(ع) در دست مردم ارادت‌مند ايران بود آنجا را نيز با اين شكوه و عظمت مي‌ساختند.

وي گفت: پيروزي انقلاب اسلامي ايران و دوام اين نظام اسلامي به بركت وجود ولي نعمتان حضرت رضا(ع) در اين كشور است و وجود اين مرقد منور نعمت و سرمايه‌اي براي اين مرز و بوم است/س  


برچسب ها: تقویت ، مبانی ، اعتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.