رییس اتاق بازرگانی لرستان از اعزام و پذیرش هیأت تجاری در جهت افزایش تولید خبر داد.







"حسین سلاحورزی" در گفت‎وگوی گروه استانهاباشگاه خبرنگاران منطقه لرستان، با اعلام این خبر افزود: اتاق بازرگانی استان در نظر دارد به منظور افزایش صادرات بخش خصوصی با اجرای برنامه‎هایی چون شناسایی بازارهای هدف، مذاکرات رودررو با بازرگانان سایر کشورها، شرکت در نمایشگاه‎های بین‎المللی، دعوت از سفرا، پیگیری حل مشکلات واحدهای تولیدی - صادراتی و مشکلات زیرساختی صادرات در کمیسیون‎های تخصصی اتاق و برگزاری کارگاه‎های آموزش تخصصی گام‎هایی مؤثر بردارد.

وی در ادامه به مشکلات این بخس اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه نوسانات نرخ ارز، تحریم‎ها، مشکلات بانکی و زیرساختی هم‎چون حمل و نقل از جمله مسائلی هستند که تولیدکنندگان با آن دست به گریبانند.

سلاحورزی خاطرنشان کرد: ازجمله موضوعاتی که برخی تولیدکنندگان استان با آن مواجه هستند تولیدمحوری است؛ بدین منظور اتاق با ترغیب واحدهای تولیدی به اخذ پروانه استاندارد و برگزاری دوره‎های آموزشی با هدف آشناسازی واحدهای تولیدی و با تأثیر رعایت استانداردهای ملی و بین‎المللی در ورود به بازار کشورهای هدف و CRM، بر گذر از تولیدمحوری به سمت مشتری‎مداری تأکید دارد.

رییس اتاق بازرگانی لرستان، اظهار کرد: هم‎چنین تیم تخصصی متشکل از کارشناسان و افراد صاحب تجربه در حوزه تجارت خارجی مشغول بررسی و مطالعه بازار کشورهای مختلف هستند تا بدین وسیله توسعه و وورد به بازار محقق شود.

این مقام مسوول، اضافه کرد: بنابراین اعزام و پذیرش هیأت‎های تجاری و دعوت از سفرا برای نیل به هدف مذکور در دستور کار قرار دارد.

وی برگزاری جلسات شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی، پیگیری مشکلات بخش خصوصی در مراجع دولتی و قضایی و نیز از طریق کمیسیون‎های تخصصی، برگزاری دوره‎های رایگان آموزشی - کاربردی و... را از اقدامات این اتاق برشمرد و گفت: در سال گذشته شرکت مدیریت بازار با همکاری اتاق به منظور رقابتی کردن محصولات تأسیس شد که قطعاً استمرار چنین SMEهایی به تحقق این امر کمک خواهد کرد. /ش
برچسب ها: رییس ، اتاق ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.