معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی از تولید 12 میلیون تن گندم در سال زراعی 92 - 91 و تأمین 300 هزار تن بذر گندم گواهی شده برای سال زراعی آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، توکلی افزود: تأمین عوامل تولید و مدیریت بر عوامل تولید، دو عامل مهم هستند که در افزایش تولید مؤثرند که در این بین مدیریت بر عوامل تولید از همه فاکتورهای افزایش تولید مهم تر است.

وی با اشاره به اینکه بذر و نهال به عنوان پایه و اساس تولیدات کشاورزی مطرح هستند و در تأمین آنها باید همگام و همپا با تکنولوژی روز دنیا پیش برویم، گفت: در دنیای کنونی عملکرد در واحد سطح مطرح نیست بلکه میزان ماده خشک تولیدی به ازای هر مترمکعب آب مصرفی مورد سنجش قرار می گیرد و ارزش ریالی محصولات هم براساس مصرف یک مترمکعب آب محاسبه می گردد و در این راستا الگوی کشت بسیار مهم است و استفاده از منابع آبی می بایست مبنای برنامه ریزی و تعیین الگوی کشت منطقه باشد.

معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس آمار ارائه شده از سوی اتحادیه خوار و بار جهانیF.A.O، در حال حاضر هر هکتار، غذای 27 نفر را تأمین می کند که در سال 2050 می بایست غذای 43 نفر از هر یک هکتار تأمین شود که مستلزم بهزراعی، بهنژادی و سیاستگذاری صحیح در حوزه تولیدات کشاورزی است./س

برچسب ها: تولید ، گندم ، گواهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.