رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جریان روز یکشنبه انتخاب شهردار گزارشاتی ارائه شد که برخی از آن ها خلاف حقیقت و حتی وارونه بود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه امروز شورا اظهار داشت: در جلسه قبلی شورای شهر تهران شاهد جلوه دیگری از مردم سالاری دینی بودیم اما امروز که از فضای پرهیاهو و پرتنش  روز یک شنبه خارج شدیم و با توجه به عدم حضور رسانه ها و ارائه گزارشاتی که مبتنی بر حقیقت نبود لازم است که گزارشی از روز یکشنبه ارائه کنند و در خصوص برخی اتفاقات شفاف سازی کنند.

مسجد جامعی در ادامه تصریح کرد: مسئله انتخاب شهردار تهران بسیار با اهمیت است و دلیل آن روشن است  به همین جهت در جلسه هیات رئیسه شورا طرحی پیشنهاد شد تا این برنامه ها در چارچوب نظام مندی انجام شود و این روند به این صورت بود که تصمیم گرفته شد از نامزدهای منتخب خواسته شود تا با هم در جلسه حضور پیدا کنند و در جریان گزارش یکدیگر قرار داشته باشند.

وی ادامه داد: به این ترتیب بر اساس قرعه کشی از دو نامزد دعوت شد تا در جلسه حضور یابند که هاشمی زودتر رسید و از او خواهش کردیم تا منتظر بماند تا قالیباف نیز برسد و با من در جلسه شرکت کنند تا هیچ شاعبه ای به وجود نیاید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: ما برای همه مسائل جزئی و حتی برای آن که چه کشی نخست صحبت کند قرعه کشی کردیم و این کار توسط مجتبی شاکری انجام شد تا از هر گونه ایجاد ابهامی جلوگیری شود.

وی افزود: قالیباف در ارائه گزارش خود اشاره هایی که همکاری با هاشمی داشت و متقابلاً هاشمی با احترام و به همین نحو گزارش خود را ارائه داد.

مسجد جامعی بیان داشت: در جلسه روز یکشنبه آباد به صورت مزاح به هاشمی گفت: شما که اینقدر به هم نزدیک هستید چرا به نفع قالیباف کنار نمی روید و هنوز نیز دیر نشده است که هاشمی به ایشان پاسخ دادند قالیباف اجازه نداده است.

وی افزود: پس از پایان گزارش هر دو نامزد خواستیم که جلسه را ترک کنند و من از روی  صمیمیت دو بار به پشت قالیباف زدم و به وی گفتم که هاشمی را با خود به دفترش ببرد و این مسئله از سوی برخی رسانه ها وارونه نشان داده شد و حتی زمان آن را نیز تغییر دادند چرا که این مسئله قبل از رای گیری بود و گفته شد که بنده پس از رای گیری و از سر ناراحتی این عمل را انجام داده ام. و این رفتار بسیار ناپسند است.

مسجد جامعی خاطر نشان کرد: امیدواریم در دوره جدید فعالیت های شهرداری برای مشارکت گسترده مردم در اداره امور استفاده شود تا بتوانیم مجموعه شهری بهتری داشته باشیم و فضایی بسازیم که کسی نتواند طعم شیرین حماسه سیاسی خلق شده در 24 خرداد ماه را به کام مردم تلخ کند./ف

برچسب ها: مسجد جامعی ، شورا ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار