فرهنگ از آن دست مقولاتی است که در گذر زمان و به تدریج رشد و قوام یافته و به مرحله کنونی خود رسیده است، تا جایی که به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان مدرن از آن یاد می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران،  کشور ایران را در جهان بیش از هر مولفه دیگر با فرهنگ آن می‌شناسند و برخورداری از این موهبت، همواره امتیاز بزرگی در عرصه‌های بین‌المللی برای مردمان این دیار بوده است.
از دوران باستان و قبل از اسلام گرفته تا دوره‌های اخیر، ایران به عنوان مهد فرهنگ منطقه، سهم بزرگی در فرهنگ کل جهان ایفا کرده است.
اما نمی‌توان از فرهنگ سخن به میان آورد و به زیرمجموعه‌ها و موضوعاتی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم با آن ارتباط دارند اشاره نکرد.
اصولا فرهنگ را مجموعه‌ای از آداب، عادات و رسوم جوامع می‌دانند که در بستر زمان دوام و قوام می‌یابد و به عنون پس‌زمینه رفتار و کردار اشخاص عمل می‌کند.
پیچیدگی‌های کار فرهنگی و فعالیت در این عرصه به حدی است که در مجالی کوتاه نمی‌توان به توصیف تمام کارکردها و رسالت‌های این مسئله پرداخت، چرا که هر بخش از دامنه گسترده این موضوع، حکایت مفصلی دارد.
مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود به استان کردستان، در میان همه ویژگی‌های مثبت این خطه دست بر روی مؤلفه فرهنگ گذاشتند و با فرهنگی خواندن کردستان علاوه بر تأکید بر اهمیت موضوع فرهنگ، به نوعی پاتکی در برابر تبلیغات مسموم دشمنان به اجرا گذاشتن.
علاوه بر این مسئله، کردستان از بی‌توجهی و قضاوت‌های شتاب‌زده و بدون مطالعه برخی عناصر داخلی نیز زخم‌های عمیقی چشیده است، کسانی که با دنبال کردن تبلیغات دشمن و شایعه پراکنی‌های گاه و بیگاه از استان کردستان یک "جزیره مرموز" ساختند و خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن ریختند./س
برچسب ها: اسلام ، فرهنگ ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.