مديركل مركز سلامت جمعيت، خانواده و مدارس از ديدار با حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي و بحث و بررسي پيرامون چگونگي اجراي سياست‌هاي جديد جمعيتي كشور خبر داد.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران  به نقل از وب دا؛دكتر علي سنگي   ضمن اعلام اين خبر گفت: در اين ديدار با توجه به اهميت فرهنگ‌سازي و نهادينه كردن ارتقاء نرخ باروري و مباني فرزند آوري سالم و مشاوره‌اي حين و پس از ازدواج زوجين جوان از استاد قرائتي درخواست كرديم كه در بحث فرهنگ‌سازي سياست‌هاي جديد جمعيتي و متن سخنراني در CDهاي آموزشي مشاوره‌اي حين ازدواج زوجين جوان اين حوزه را ياري كنند.

مديركل مركز سلامت جمعيت، خانواده و مدارس افزود: در اين نشست صميمانه كه با حضور جمعي از مسئولان و كارشناسان مركز سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت برگزار شد، مقرر شد؛ به منظور استفاده از نقطه نظرات ارشادي حجت‌الاسلام قرائتي، مطالب علمي و مستند و اقدامات حوزه سلامت درخصوص بسته‌هاي آموزشي قبل از ازدواج و بحث فرزندآوري از طريق معاونت بهداشت وزارت بهداشت به ايشان ارائه شود.

براساس اين گزارش، رئيس اداره جمعيت و باروري سالم وزارت بهداشت نيز در اين باره به خبرنگار وب‌دا گفت: در راستاي سياست‌هاي جديد جمعيتي كشور، بايد كليه عوامل كاهنده نرخ باروري شناسايي و در جهت رفع آنها اقدام شود.

دكتر خليل علي محمدزاده توجه به بيمه ناباروري، ترويج زايمان‌هاي طبيعي و كاستن از نرخ سزارين و توجيه خانواده‌ها براي گريز از تك فرزندي و دوفرزندي و عدم تاخير در باروري‌ها را از جمله اهم مسائل در اين زمينه عنوان كرد.

حجت‌الاسلام قرائتي: از قبل با سياست‌هاي تنظيم خانواده مخالف بودم

حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در اين ديدار با استفاده به آيات و روايات مربوط به توسعه و تحكيم بنيان خانواده، آمادگي خود را براي انجام هرگونه همكاري فرهنگي جهت بازگشت به سبك زندگي سالم بر مبناي الگوي اسلامي و ايراني اعلام كرد.

وي در ادامه با بيان اين مطلب كه «از همان ابتدا با سياست‌هاي تنظيم خانواده مخالف بودم»، گفت: اين مخالفت را با صراحت بيان كرده‌ام.

وي در اين رابطه با اشاره به آيه‌اي از قرآن كريم با بيان اين كه «اي بشر آن گاه كه شما عده‌اي قليل بوديد ما به شما موهبت خود را ارزاني داشتيم و عده شما را افزايش داديم» گفت: با توجه به نص صريح قرآن كريم درخصوص افزايش جمعيت چطور مي‌توانيم در راستاي كاهش نسل بشر با هر عنوان و اسمي اقدام كنيم.

داشتن فرزند در كاهش آمار طلاق موثر است

حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي در ادامه با بيان اين كه فرزندآوري و فرزندپروري يكي از توصيه‌هاي دين مبين اسلام است، افزود: فرزند در يك خانواده همچون سيماني است في‌مابين دو قطعه آجر در يك ساختمان، كه مي‌تواند زن و شوهر را در طول مسير زندگي به طور محكم و ناگسستني به يكديگر نزديك كند و حتي مي‌تواند در ميزان كاهش آمار طلاق زوجين جوان بسيار موثر باشد.

وي درخصوص چگونگي تحقق منويات مقام معظم رهبري در راستاي تغيير سياست‌هاي جمعيتي كشور گفت: بايد از تغيير شيوه زندگي مردم كه بيشتر به سمت تجمل‌گرايي و غرب‌زدگي در حركت است جلوگيري كرده و مشكل دور شدن خانواده‌ها به ويژه نسل جوان از شيوه زندگي سالم گذشتگان را مورد توجه قرار دهيم و به طور جدي در جهت حل آن تلاش كنيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي گفت: بالا رفتن توقعات و توجه به زرق و برق‌ها در بين جوانان موجب شده كه تصور كنند براي فرزندآوري نيازهاي مادي مقدم است.

وي به مسئولين و دست‌اندركاران به ويژه كساني كه در امر فرهنگ‌سازي كشور در زمينه اصلاح شيوه زندگي نسل فعلي كار مي‌كنند، توصيه كرد به گونه‌اي اقدام نمايند تا فرزندآوري به بهانه اقتصادي و مالي مغفول نماند.

برچسب ها: آموزش ، سلامت ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار