مدير کل امور بين‌الملل مجلس با اشاره به بررسي موضوع حمله نظامي آمريکا به سوريه در کنگره اين کشور، گفت: راي کنگره نشان خواهد داد، کنگره نماينده مردم است يا نماينده صهيونيست‌ها، شاهان عرب و سرمايه‌داري، چراکه بيش از 80 درصد مردم آمريکا مخالف جنگ‌افروزي سردمداران خود در سوريه هستند.

"حسين شيخ‌الاسلام"، مدير کل امور بين‌الملل مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه رئیس‌جمهور آمریکا با حقه و فریب سعی دارد افکار عمومی را برای حمله نظامی به سوریه با خود همراه کند، اظهار داشت: کاخ سفید از سوی رژیم صهیونیستی، شاهان عرب و سرمایه‌داران جنگ‌طلب غربی برای حمله به سوریه تحت فشار قرار گرفته، از این رو سعی دارد با فریب افکار عمومی مجوز مداخله نظامی را از کنگره و سنا دریافت کند.

وي تصريح کرد: بايد منتظر ماند و ديد کنگره، نماينده مردم است يا نماينده صهيونيست‌ها، شاهان عرب و سرمايه‌داري، چراکه بيش از 70-80 درصدمردم آمريکا مخالف جنگ‌افروزي سردمداران خود هستند.
 
شيخ‌الاسلام در ادامه با تاکيد بر اینکه دولت سوریه نیازی به استفاده از سلاح‌های شیمایی ضد تروریست‌های تکفیری ندارد، تصريح کرد: 5 ماه پیش در "خان العسل" در جنوب حلب، از سلاح‌های شیمیایی استفاده شد و در 6 می 2013 نیز "کارلا دل پونته" عضو کمیته مستقل تحقیقات سازمان ملل در امور سوریه بعد از تحقیقات میدانی که از مصدومان شیمیایی در خان العسل داشت به صراحت اعلام کرد، استفاده از سلاح‌های شیمیایی کار تروریست‌ها بوده است.
 
مدیرکل امور بین الملل مجلس، ادامه داد: در همان زمان دولت اسد از سازمان ملل درخواست اعزام تیمی برای بررسی این موضوع داشت که با تاخیر معنادار 5 ماهه این تیم به دمشق آمد.

وي ادامه داد: یک روز پس از استقرار تیم حقیقت‌یاب در هتل شرایتون دمشق، در 9 کیلومتری این هتل در غوطه شرقی، مجدداً از سلاح‌های شیمیایی استفاده شد، سوال اينجاست، کشوری که خود از کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل دعوت کرده برای تحقیقات به این کشور بیایید، چگونه می‌تواند از خط قرمزی که آمریکا و غرب براي او تعیین کرده بودند عبور کرده باشد.
 
شيخ‌الاسلام با بيان اينکه، با توجه به پيشروي‌هاي ارتش سوريه، دولت بشار اسد دليلي براي استفاده از سلاح‌هاي شيميايي ندارد، گفت: با توجه به شکست‌هاي پي در پي معارضين در جنگ‌هاي ميداني  و ضمن آنکه خود معارضين نيز بايکديگر درگير هستند و بارها رهبران و يا تعدادي از معارضين به دست يکديگر کشته و يا دستگير شده‌اند، اين احتمال قوي‌تر است که معارضين خود از سلاح شيميايي استفاده کرده باشند تا آمريکا را به ياري خود بطلبند.    
 
وي افزود: همچنين در چند ماه گذشته نیز یکی از استانداران ترکیه خبر از کشف دو سیلندر گاز ساردین از تروریست‌ها را داده بود که امروز با استفاده از این مواد ممنوع در حومه دمشق می‌توان به جرات‌ گفت بمباران شیمیایی اخیر حومه دمشق کار معارضان بوده تا هم‌زمان با ورود بازرسان جوسازی ضد دولت اسد شکل گیرد و سپس پای قدرت‌های خارجی به تحولات سوریه باز شود.

گفتني است؛ کنگره آمريکا از روز گذشته موضوع بررسي حمله نظامي اين کشور به سوريه  را آغاز کرده و پيش‌بيني مي‌شود نظر کنگره طي امروز يا فردا اعلام شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حمله ، نظامی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار