مجلس علاوه بر نبود هماهنگی بین متولیان امر، کمبود اعتبارات تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن بیسوادی را عقیم گذاشته است.

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:با یادآوری روز ملی مبارزه با بی‌سوادی، افزود: با وجود فعالیت‌هایی که پس از انقلاب و به منظور ریشه‌کن کردن بیسوادی صورت گرفته اما به دلیل ناهماهنگی‌های دستگاه‌های متولی هنوز به طور قطعی نتوانستیم بیسوادی را از بین ببریم. 

 وی ادامه داد: در حال حاضر در برخی مناطق به خصوص نقاط مرزی و روستاهای دورافتاده با پدیده شوم بیسوادی مواجه هستیم که باید با اقدامی جهادی با این پدیده مبارزه کنیم و این امرمستلزم فعالیت‌های دور از حاشیه و کلیشه‌ای است. 

 وی تصریح کرد:نبود همکاری و هماهنگی بین ارگان‌هایی که وظیفه حمایت از نهضت سوادآموزی را بر عهده دارند موجب ضعف در روند مبارزه با بیسوادی شده است. 

سلیمی تاکید کرد: هر یک از دستگاه‌های متولی مبارزه با بیسوادی به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند وهیچگونه همکاری جدی برای رفع این پدیده شوم بین دستگاه های متولی وجود ندارد. 

وی با تآکید براینکه مبارزه با بیسوادی نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه است، گفت: به طور قطع اختصاص اعتبارات و تسهیلات می‌تواند امکان ادامه تحصیل را برای کودکان بازمانده از تحصیل فراهم کند. 

 وی تصریح کرد: یکی از راه‌های حل معضل بیسوادی، فراهم کردن تسهیلات برای معلمانی است که وظیفه آموزش این قشر را برعهده دارند، چنین تسهیلاتی انگیزه برای فعالیت موثرتر را در بخش مبارزه با بیسوادی فراهم خواهد کرد. /ع2
برچسب ها: آموزش ، بیسوادی ، ارگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار