"هنري کيسينجر" در مصاحبه با شبکه سي ان ان آمريکا در خصوص سوريه ابراز نگراني کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، "کيسينجر" وزير امورخارجه پيشين آمريکا در گفتگو با برنامه هفتگي کريستين امانپور گفت: من از درخواست باراک اوباما حمايت مي کنم و از کنگره مي خواهم  تا جاييکه مي تواند از اين نظر اوباما حمايت کند.

وي در پاسخ به اين سوال که اقدام اوباما در مراجعه به کنگره براي کسب مجوز حمله به سوريه چه تاثيري بر جايگاه آمريکا در جهان دارد گفت: من به شدت نگران اين مسئله هستم. اوباما فردي است که در مقام رئيس جمهور مي تواند از مذاکره با ايران و چالشهاي ديگر سخن بگويد اما رئيس جمهور آمريکا اين اجازه را ندارد که (درباره جنگ با سوريه) وارد عمل شود مگراينکه از کنگره براي اين کار مجوز دريافت کند. براساس قوانين موجود در آمريکا رئيس جمهور بايد نود روز پيش از اقدام نظامي،  به کنگره اطلاع رساني کند.

وي گفت: آمريکا نمي تواند پليس جهان باشد اما مي تواند آخرين دستاويز جهان باشد. اگر سازمان ملل متحد و ناتو بخواهند آمريکا مي تواند وارد عمل شود همانطور که درباره کوزوو  اينگونه عمل کرد اما بازهم مي گويم که بايد آخرين دستاويز باشد. از اين منظر، آمريکا به نفع همگان اقدام مي کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار