گروه "انصار بیت المقدس" روز یکشنبه مسئولیت بمبگذاری انتحاری با هدف ترور محمد ابراهیم وزیر کشور مصر را بر عهده گرفتند. این گروه قول داده است تا به حملات خود به تلافی سرکوب اعتراضات داخلی مصر توسط ارتش ادامه خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رویترز ، ارتش مصر کنترل عبور و مرور در صحرای سینا را تشدید کرده و به حملات خود بر ضد شبه نظامیان مسلحی که در این منطقه مستقر شده اند، ادامه می دهد.ارتش مصر روز شنبه عملیات وسیعی را بر ضد شبه نظامیان در شمال صحرای سینا آغاز کرده که تاکنون موجب کشته و زخمی شدن 30 نفر شده است.
خبرگزاری رسمی مصر نیز اعلام کرد، حملات ارتش مصر روز دوشنبه نیز ادامه داشته و ماموران امنیتی این کشور 9 نفر از شبه نظامیان را کشته و 10 نفر دیگر را دستگیر کرده اند.
وزیر کشور مصر تصمیم گرفته است تا تدابیر امنیتی شدیدی را در صحرای سینا و مناطق اطراف آن اجرا کند.
تلویزیون مصر نیز اعلام کرد، در درگیری بین سربازان ارتش و طرفداران اخوان المسلمین در شمال سینا یک نفر کشته و 10 نفر دیگر زخمی شده اند.
منابع امنیتی پس از آن اعلام کردند در این درگیری ها 2 نفر کشته شده اند. بر اساس اعلام خبرگزاری رسمی مصر، در دو درگیری جداگانه در مناطق مرکزی سینا نیز 3 سرباز ارتش مصر زخمی شده اند. منابع امنیتی نیز اعلام کردند، در حمله شبه نظامیان در منطقه سینا 2 سرباز دولتی مصر کشته شدند.
از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر توسط ارتش در سوم ژوئن، تحرکات شبه نظامیان در صحرای سینا و نزدیکی نوار غزه افزایش یافته است.
مقام های امنیتی مصر اعلام کردند، گروه انصار بیت المقدس حدود 700 تا 1000 عضو دارد و دومین گروه شبه نظامی فعال در منطقه سینا پس از گروه سلفیه جهادیه به شمار می رود. این گروه نیز بیش از 5 هزار عضو دارد.
برخی مقام های مصری نسبت به توانایی گروه انصار بیت المقدس در انجام عملیات در خارج از منطقه سینا شک و تردید دارند.
برچسب ها: بین الملل ، سینا ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار