رئيس جمهور آمريکا در مصاحبه روز دوشنبه با "اسکات پلي" از شبکه سي بي اس آمريکا، پيشنهاد روسيه براي کنترل سلاح هاي شيميايي سوريه را پيشرفت مثبتي براي اعتماد به بشار اسد عنوان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما در اين مصاحبه گفت: لازم است تأکيد کنم اگر آنها جدي باشند. بايد توافقنامه جدي در اين خصوص منعقد شود و اين توافقنامه مورد تأييد شوراي امنيت ملي آمريکا قرار گيرد. آنگاه مي توان گفت خيال ما راحت مي شود.

وي افزود: هنوز زود است که درباره مفاد اين قرارداد صحبت شود. ما بايد در اين باره با مقامات روسيه و ديگر کشورهاي جهان مشورت کنيم.

اوباما ادامه داد: بايد واقعگرا باشيم و اين سخن رونالد ريگان را در نظار داشته باشيم که فقط اعتماد نکنيم بلکه چندين گزينه را در نظر داشته باشيم. در چند روز آينده مشخص خواهد شد که آيا سوريه به پذيرش پيشنهاد روسيه متعهد خواهد بود يا خير.

بر اساس این گزارش، اوباما قرار است امشب درباره سوریه سخنرانی کند و امروز صبح نیز قرار است در کنگره برای نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا صحبت کند.

اوباما و مشاورانش همچنین قرار است گزارش‌هایی را برای اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است در خصوص اقدام نظامی علیه سوریه ارائه کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار