ويليام هيگ وزير خارجه انگليس و محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين روز دوشنبه گفتند مايل به همکاري با يکديگر براي ايجاد "آينده اي باثبات و امن" در خاورميانه هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري شين هوا ، عباس براي ديداري چهار روزه در انگليس بسر مي برد. بر اساس بيانيه صادر شده از سوي وزارت خارجه انگليسدو طرف در اين ديدار پيشرفت در فرايند صلح خاورميانه و نگراني هاي مشترک خود را در مورد ثبات در سوريه بررسي کردند و تمايل شان را براي همکاري جهت ايجاد آينده اي باثبات و امن در خاورميانه ابراز داشتند. 
هيگ گفت : من از رهبري شجاعانه اي که او (عباس) و نخست وزير نتانياهو در موافقت با بازگشت به مذاکرات در مورد فرايند صلح خاورميانه از خود نشان داده اند تقدير کردم.آقاي عباس و من موافقت خود را با فوريت حصول به يک صلح بدست آمده از راه مذاکره براي پايان دادن هميشگي به مناقشه اسرائيل و فلسطين ابراز داشتيم.
وزير خارجه انگليس در اين ديدار موضع طولاني مدت کشورش را که بر حمايت از يک توافقنامه بدست آمده از راه مذاکره براي مناقشه اسرائيل و فلسطيني ها مبتني است تکرار کرد.
هيگ همچنين بر مخالفت خود با ايجاد يهودي نشين هاي جديد در اراضي اشغالي تاکيد کرد و گفت انگليس آماده است تا هر آنچه را که در توان دارد براي کمک به فلسطيني ها ، اسرائيلي ها و امريکا براي حصول به چنين توافقي و برقراري صلحي باداوام که مردم منطقه نيازمند و سزاوار آن هستند انجام دهد.

برچسب ها: بین الملل ، هیگ ، عباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار