"آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان، شامگاه دوشنبه، ضمن تأکید مجدد بر مخالفت با هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه، خاطرنشان کرد پیشنهاد روسیه درباره قرار گرفتن تسلیحات شیمیایی سوریه تحت نظارت بین المللی، پیشنهاد قابل توجهی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه، مرکل در عین حال ابراز امیدواری کرد که هدف از این پیشنهاد وقت کشی نباشد بلکه با رویکرد عملگرا باشد.
"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه، روز گذشته  از دولت سوریه خواست که تسلیحات شیمیایی این کشور را به عنوان راهی برای جلوگیری از حمله احتمالی در اختیار جامعه بین الملل قرار دهد. لاوروف پس از دیدار خود با "ولید معلم" وزیر خارجه سوریه در مسکو در جریان کنفرانسی خبری این پیشنهاد را مطرح کرد.
پیشتر"جان کری" وزیر خارجه آمریکا که در ادامه تلاش هایش در جهت جلب حمایت برای اقدام نظامی علیه سوریه به لندن سفر کرده است، گفته بود که سوریه می تواند از حمله نظامی جلوگیری کند، در صورتی که "بشار اسد" رئیس جمهور این کشور، تمامی تسلیحات شیمیایی این کشور را تا هفته آینده به جامعه بین الملل تحویل دهد. او در عین حال گفته بود که البته دولت سوریه چنین نخواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار