حتما شما هم فراوان ديده‌ايد راننده‌هايي را كه بي‌پروا در خيابان‌هاي شهر ويراژ مي‌دهند و به تنها چيزي كه اهميتي نمي‌دهند قوانين و مقررات است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اصولا تعدادي از راننده‌ها هستند كه فكر مي‌كنند قانون‌شكني افتخار است. سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز و عبور از چراغ قرمز از جمله تخلفاتي است كه بسيار رايج است. جالب است بدانيد چنين تخلفاتي به شهر و خيابان‌هاي آشناي ما محدود نمي‌شود! رانندگي بسياري از آمريكايي‌ها چندان تعريفي ندارد.

شاهد اين ادعا، حضور پرقدرت «واشنگتن» پايتخت آمريكاست به عنوان شهري كه بدترين راننده‌هاي آمريكايي را در خود جاي داده و در صدر فهرست شهرهايي است كه راننده‌هاي بي‌پروا و قانون‌شكني دارد. در مطلبي كه «گاردين» به تازگي منتشر كرده به معرفي شهرهايي پرداخته كه بيشترين نقض قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را به خود اختصاص داده‌اند.

واشنگتن‌ دي.‌‌سي

واشنگتن، پايتخت ايالات متحده آمريكاست و در راس شهرهايي قرار دارد كه بدترين راننده‌ها را در خود جاي داده است. تعداد تصادف‌هايي كه در اين شهر گزارش شده است يكي از بالاترين آمار تصادف در آمريكا محسوب مي‌شود. علاوه بر اين عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي در اين شهر بسيار رايج است. واشنگتن در «ناحيه كلمبيا»، زير نظر كنگره آمريكا و خارج از حاكميت تمامي ۵۰ ايالت اين كشور قرار دارد.

بالتيمور ـ مريلند

«بالتيمور» شهري است كه در شمال شرقي ايالات‌متحده و در ايالت مريلند واقع شده است. اين شهر يكي از مهم‌ترين و قديمي‌ترين بندرهاي آمريكاست. دانشگاه مشهور «جان هاپكينز» نيز در اين شهر قرار دارد. بالتيمور در سال ۱۷۲۹ ميلادي بنيان گذارده شده است. اسم اين شهر از نام لرد بالتيمور، يكي از اعضاي مجلس اعيان ايرلند گرفته شده كه در هنگام تاسيس شهر بالتيمور، ملاك زمين‌هاي مستعمره مريلند بوده است.

پراويدنس ـ رود آيلند

«پراويدنس» مركز ايالت «رود آيلند» و پرجمعيت‌ترين شهر اين ايالت است. «پراويدنس» يكي از نخستين شهرهايي است كه در آمريكا پايه‌گذاري شده است. اين شهر را «راجر ويليامز» در قرن هفدهم ميلادي تاسيس كرده است. «پراويدنس» همچنين سومين شهر پرجمعيت منطقه «نيو انگلند» محسوب مي‌شود. يكي از بيشترين مواردي كه در اين شهر گزارش مي‌شود عدم توجه به مقررات راهنمايي و رانندگي از سوي رانندگان است.

هياليا ـ فلوريدا

اين شهر بخشي از «ميامي ـ ديد» در ايلات فلوريداست. جمعيت اين شهر در حال حاضر نزديك به 300 هزار نفر است و يكي از كم‌جمعيت‌ترين شهرهاي اين فهرست محسوب مي‌شود. با اين حال «هياليا» با همين جمعيت، ششمين شهر پرجمعيت ايالت فلوريدا محسوب مي‌شود. اگرچه جمعيت اين شهر كم است اما راننده‌هاي زيادي دارد كه چندان اهل رعايت قوانين و مقررات نيستند.

گلنديل ـ كاليفرنيا

«گلنديل» يكي از شهرهاي «لس‌آنجلس» در ايالت كاليفرنياست. جمعيت اين شهر در حال حاضر بالغ بر 200 هزار نفر است كه با چنين جمعيتي سومين شهر برزرگ لس‌آنجلس و بيست و دومين شهر بزرگ ايالت كاليفرنياست. اما «گلنديل» از ديگر شهرهاي ايالت كاليفرنيا از يك نظر متمايز است: اين شهر تنها شهر اين ايالت است كه راننده‌هاي آن به عنوان يكي از بدترين راننده‌هاي آمريكايي شناخته مي‌شوند.

فيلادلفيا ـ پنسيلوانيا

فيلادلفيا ‏ ششمين شهر پرجمعيت ايالات متحده آمريكا و دومين شهر بزرگ ساحل شرقي آمريكا بعد از نيويورك، و مهم‌ترين شهر ايالت پنسيلوانياست. فيلادلفيا اولين پايتخت آمريكا بوده و قانون‌اساسي آمريكا در اين شهر و در تالار استقلال اين شهر به امضا رسيده‌است. از مراكز ديدني اين شهر مي‌توان به موزه هنر شهر فيلادلفيا و موسسه فرانكلين اشاره كرد. اين شهر به داشتن خوراكي‌هاي خاص خود معروف است.

الكساندريا ـ ويرجينيا

«الكساندريا» يكي از شهرهاي ايالت «ويرجينا»ست. ويرجينيا ايالتي است در شمال شرقي آمريكا و از نظر فرهنگي و تاريخي از ايالت‌هاي جنوبي آمريكا به‌شمار مي‌رود. مركز آن ريچموند و شهرهاي مهم آن ويرجينيابيچ، نورفولك، و آرلينگتون است. ايالت ويرجينيا با ۷/۷ ميليون نفر جمعيت، دوازدهمين ايالت پرجمعيت در ايالات متحده آمريكا به شمار مي‌رود. آمارها نشان مي‌دهد بسياري از رانندگان اين شهر هيچ ابايي از قانون‌شكني ندارند.

ميامي ـ فلوريدا

«ميامي» شهري است در جنوب شرقي ايالت فلوريدا در كشور آمريكا. اين شهر هم‌‌اكنون با احتساب حومه آن بالغ بر 5 ميليون و 500 هزار نفر جمعيت دارد و يكي از پرجمعيت‌ترين شهرهاي اين فهرست محسوب مي‌شود. «ميامي» ـ كه به شهر جادويي نيز شهرت دارد ـ شهري توريستي و يكي از بزرگ‌ترين و مهم‌ترين بنادر ايالات‌متحده محسوب مي‌شود. همچون ديگر شهرهاي اين فهرست، رانندگان ميامي نيز دست پرتواني در شكستن قوانين و مقررات دارند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.