بيانيه مقدماتي مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي قبل از ظهر امروز(دوشنبه) درباره موضوعات مختلف اين نشست پنج روزه در نشست فصلي شوراي حکام قرائت شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ بيانيه مقدماتي مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي قبل از ظهر امروز(دوشنبه) درباره موضوعات مختلف اين نشست پنج روزه در نشست فصلي شوراي حکام قرائت شد.

 در بخشي از بيانيه مقدماتي مديرکل آژانس به موضوع ايران اشاره شده و آمده است : آژانس به فعاليت‌هاي راستي آزمايي در خصوص عدم انحراف مواد هسته‌اي اعلام شده از سوي ايران که تحت پادمان‌هاي آژانس است، ادامه مي‌دهد.
 
مديرکل آژانس در اين بيانيه که در واقع تکرار گزارش اخيرش درباره ايران است، افزود: از آنجا که ايران همکاري لازم را با آژانس ندارد، بنابراين نمي‌توانيم در مورد عدم وجود فعاليت‌هاي هسته‌اي اعلام نشده در ايران تضميني ارائه دهيم و بنابراين نمي‌توانيم  نتيجه گيري کنيم که همه مواد هسته‌اي در ايران براي فعاليت‌هاي صلح آميز هستند.
 
وي در اين بيانيه با اشاره به اينکه پيشرفتي در زمينه حل موضوعات باقي مانده حاصل نشده است، بیان کرد: قرار است مجددا با ايران در پنجم مهر (27سپتامبر) در وين مذاکراتي برگزار کنيم.
 
مديرکل آژانس همچنين بار ديگر درخواست خود را براي بازيد آژانس از پارجين تکرار کرد.

وي در پايان مانند هميشه از ايران خواست که به تعهدات خود به طور کامل عمل کند و با آژانس براي حل و فصل موضوعات باقي مانده وارد تعامل شود.

گفتنی است؛ نشست فصلي شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پيش از ظهر امروز (دوشنبه) در مقر آژانس در وين آغاز به کار کرد.   

در نخستين روز کاري نشست شوراي حکام، بيانيه مقدماتي يوکيا آمانو مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره موضوعات اين نشست پنج روزه قرائت شد.

اقدامات لازم به منظور تقويت همکاري‌هاي بين ‌المللي در خصوص ايمني هسته‌اي ، تشعشات حمل و نقل و زباله، تقويت فعاليت‌هاي آژانس در ارتباط با علوم هسته‌اي، فن‌آوري و برنامه‌هاي کاربردي و همچنين اجراي پادمان در ايران، سوريه و کره شمالي از ديگر موضوعات اين نشست پنج روزه است.

همچنین، در اين نشست "رضا نجفي" سفير و نماينده جديد ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي حضور دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار