گلوبال ریسرچ :

حمله آمریکا به سوریه " امپراطوری رو به زوال " واشنگتن را نابود می کند

پایگاه خبری تحلیلی گلوبال ریسرچ در مقاله ای با اشاره به تصمیم اوباما برای اقدام نظامی علیه دمشق و انزوای وی در میان دوستانش ، نوشت : این کار امپراطوری رو به زوال ایالات متحده را بیش از پیش بسوی نابودی سوق میدهد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری _ تحلیلی گلوبال ریسرچ ؛ اوباما در ظاهر نویسنده سناریویی خونین در سوریه است اما پشت پرده این اقدام کشان دیگری هستند که با فشار بر رییس جمهور آمریکا وی را برای شروع جنگ تازه ای از سوی آمریکا و جنایتی دیگر در خاورمیانه تحریک می کنند . این دستان پشت پرده از لابی صهیونیستی بوده تا خاندان آل سعود که سوگند آنان برای نابودی دولت سوریه بر همه اثبات شده است . 

جالب اینجاست که اوباماتلاش میکند نمایندگان جمهوری خواه کنگره _ که مخالف وی و سیاست هایش از ابتدای ریاست جمهوری تاکنون هستند _ با این اقدام همراه کند در حالی که بسیاری از هم حزبی های خود که نمایندگان دموکرات هستند مخالف اقدام اوباما می باشند . 

با این حال اوباما همچنان قصد دارد اقدام مجرمانه تجاوز به سوریه را انجام دهد و این کشور را به طور گسترده موشکباران کند. علاوه بر نمایندگان کنگره ، تقریبا همه رهبران "گروه بیست" با این حمله مخالفند. اکثریت مردم جهان با این حمله مخالفند. حدود نود درصد از مردم آمریکا با این جنگ مخالفند. اما متاسفانه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند نشان دهد هنوز رهبر جهان است اما متاسفانه او نیز همانند جورج بوش سیاستهای جنگ طلبانه را دنبال می کند و قطعا این سیاست اوباما منفور مردم سوریه و منطقه و حتی خود آمریکاست.

آمریکا برای این که بتواند در کشورهای ثروتمند خاورمیانه نفوذ کرده و براحتی نفت آنان را غارت کند بهانه تراشی می کند و بهانه ای را می آورد که ظاهری مقدس و قابل قبول داشته باشد از جمله اینکه می گوید می خواهد برای دفاع از غیرنظامیان در لیبی مداخله نظامی کند، درباره عراق بهانه مقابله با تسلیحات کشتار جمعی این کشور بود، یا به بهانه دموکراسی این کار را می کند. در واقع باید همیشه بهانه ای مقدس و قابل قبول برای این تجاوزات وجود داشته باشد تا در افکار عمومی آن را توجیه کند. 

از جهاتی نیز می توان گفت عربستان سعودی و اسرائیل نیز در این ماجرا دست دارند و با روشهای مختلف آمریکا را به حمله به سوریه تحریک می کنند و آنها نیز دنبال منافع منطقه ای خود هستند. اما با توجه به اینکه آمریکا ابرقدرت بزرگ جهان است و بزرگترین قدرت امپریالیستی در جهان و بویژه در این منطقه است بنابراین نیازی ندارد با تحریک کشورهای دیگر وارد جنگ شود.

باید فراموش کرد آمریکا خودش از بزرگترین استفاده کنندگان از تسلیحات شیمیایی در جنگهاست. آمریکا میلیاردها گالن عامل نارنجی را روی ویتنام ریخت که هنوز آثار آن به شکل تولد کودکان ناقص الخلقه و معلول در این کشور دیده می شود. این عوامل شیمیایی حتی روی خود سربازان آمریکایی نیز تاثیر منفی داشت. آمریکا در جنگ عراق از مهمات حاوی فسفر سفید استفاده کرد. 

آمریکا با پول مالیات مردم خود به اسرائیل کمک کرده است صدها هزار بمب خوشه ای را روی مردم لبنان در سال دو هزار و شش فرو بریزد. اینها همه دوگانگی در سیاست واشنگتن را نشان می دهد. بنابراین می بینیم اینها همه جنگ برای امپراتوری آمریکاست و اصلا جان مردم کشورهای دیگر مهم نیست. 

دولت آمریکا به مردم خود می گوید نمی توانند به سازمان ملل متحد برای گرفتن مجوز حمله به سوریه بروند زیرا روسیه به طور خودکار هر گونه قطعنامه ای را وتو خواهد کرد. البته دولت پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است شواهد و مدارک خود را به ما نشان دهید و ما و سازمان ملل متحد آن را بررسی خواهیم کرد. اما مسئله این است پوتین می داند آمریکا نمی تواند مدارک و شواهد قابل قبولی ارائه کند. بنابراین آمریکا تلاش می کند روسیه را بهانه کند و بگوید در هر حال می داند روسیه مخالفت خواهد کرد به همین علت هم مسئله را به شورای امنیت ارجاع نمی دهد. 


برچسب ها: آمریکا ، زوال ، واشنگتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار