بتا کاروتن يکي از رايج ترين کاروتنوئيدهاي مورد استفاده است که پيش ساز ويتامين ها و عامل ضد سرطاني در بافت هاي بدن مي باشد.

اميد توكلي استاديار دانشگاه تهران در گفتگ با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران ؛يکي از بهترين منابع توليد بتاکاروتن جلبک دوناليلا مِي‌باشد.

وي گفت: يکي از روشهاي استخراج بتاکاروتن استخراج با حلال است که به دليل بالا بودن ميزان بازده استخراج توسط حلال مناسب، نياز کمتر به تعمير و نگهداري، همچنين شرايط عملياتي ساده تر و با حساسيت کمتر محبوب بوده و نسبت به روشهاي نوين بحراني جايگاه خود را در فرايندهاي استخراج بدست آورده است.

وي همچنين تصريح کرد: در مطالعه انجام شده از حلال هايي با ميزان آبگريزي مختلف براي استخراج بتاکاروتن که ترکيبي با ماهيت چرب مي باشد استفاده شد و مشخص گرديد حلال هگزان که ميزان آبگريزي بيشتري دارد ميزان بيشتري بتاکاروتن استخراج گرديده است.

توکلي در ادامه گفت: بهره گيري از استخراج کارآمد بتاکاروتن از جلبک را در رشد اقتصادي موثر دانست و افزود: همان طور که علاقه روبه رشد به ترکيبات غذايي و دارويي منجر به تلاش براي شناسايي منابع بالقوه کاروتنوئيد در محصولات مختلف کشاورزي، کشت و صنعت و شيلات شده است روش هاي مختلف استخراج بتاکاروتن نيز حائز اهميت است./ع2

برچسب ها: جلبک ، ویتامین ، حساسیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار